over klantvriendelijkheid

Afgelopen woensdag trokken de boys en ik naar Dreamland Leuven want Dean’s langverwachte “Nintendo Switch” was aangekomen. Hiervoor had hij een tijdje gespaard (329 euro in totaal). Het grootste bedrag stond op zijn bankkaart, een klein deel,  zo’n 10 euro was met 1 en 2 eurostukken en de laatste 4 euro in rosse centen (stukjes van 1, 2 en 5 cent) Over deze laatste werd moeilijk gedaan, die mochten we niet afgeven. Het was niet megadruk in de winkel, er stond wel volk achter ons aan te schuiven, ik wou stelde zelfs voor om even te wachten en vroeg of hij er iemand bij kon halen om ze te tellen maar het mocht niet baten … Er liepen daar minstens 3 medewerkers rond in de winkel (hebben we met onze eigen ogen gezien toen we de winkel doorkruisten op weg naar het magazijn). Hoe moeilijk kan het zijn om even een medewerker te laten komen en deze centjes te laten tellen, een werkje dat nog geen 5′ in beslag zou genomen hebben.

Ik zei dat ik dat helemaal niet sympathiek vond, betaalde dan maar met een briefje van 20 euro en ging door. Ik vond het zo onrechtvaardig dat ik gisteren een mail deed naar Dreamland. Dan probeer je om je kinderen de waarde van geld bij te brengen en laat je ze sparen om dan tot de conclusie te komen dat je niet met alle geld mag/kan betalen ????

Nee, klantvriendelijkheid staat blijkbaar niet hoog in het vaandel van Dreamland. De klant is koning is al lang geen waarheid meer.

5 thoughts on “over klantvriendelijkheid

  1. Ergens begrijp ik het wel. maar aan de andere kant: ‘t is inderdaad niet klantvriendelijk en zeker in een zaak waar kinderen over de vloer komen zouden ze er toch wat flexibeler in moeten zijn.

    Like

  2. Ik heb al hier en daar in winkels zien hangen, dat ze geen rosse centjes meer aanvaarden. Ergerlijk! Want waarom zijn die er dan? Ik zit hier ook met een heel potje vol. Mijn jongste zoon krijgt ze vaak als fooi en tja.. in de winkel zien ze hem er dus ook niet graag mee komen 😦

    Ik vind het vooral erg voor je zoon. Hij heeft ocharme zo zijn best gedaan om te sparen!

    Like

    1. Dat ze die van 1 en 2 afschaffen. Moest ik verkoopster zijn, zou ik de voeten van onder mijn lijf lopen om alle klanten
      met een big smile naar buiten te zien lopen ! Maar da’s een uitstervend ras vrees ik !

      Liked by 1 person

Leave a Reply

