expeditie Mechelen

Vrijdag om half 11 had ik afspraak in de privé praktijk in Mechelen van dokter Mattelaer, orthopedisch chirurg om te kijken naar de cyste in mijn pols. Ik had al lang besloten de trein te nemen want de verbinding naar Mechelen met de auto is niet meteen de snelste en parkeren in de binnenstad leek me ook niet evident. Ik had mijn ticket online besteld en op mijn identiteitskaart laten zetten, voor € 6.20 liet ik me vlotjes tot in Mechelen rijden in een gekoelde trein, dat was vroeger wel anders. Tussen 1986 en 1991 nam ik nl. elke schooldag de trein, ik zou dezelfde route nemen tot aan de Thomas Moore hogeschool (De Ham toen ik er nog ging) en vandaar de Kruidtuin in om zo op den Bruul te komen, de Grote Markt oversteken naar links de Frederik De Merodestraat in.

Ik bereikte vlotjes de eindbestemming, er waren nog 2 wachtende voor mij, iets na half 11 was het aan mij. Er zijn 3 opties : iets doen maar da’s voor mij geen optie want dat ding gaat niet weg en doet geregeld pijn … Optie 2 : met een spuit ze leegmaken (de vloeistof eruit halen) maar dan kan ze terugkeren … nee geen half werk voor mij dank u en de laatste optie waarvoor ik koos : ze operatief verwijderen : een prik in mijn bovenarm in daghospitalisatie en daarna 10 dagen een spalk… Ik weet waar ik aan toe ben !

41 euro lichter wandelde ik terug naar het station, onderweg even binnen geweest bij Zara maar ik had niet veel zin om eindeloos te passen wegens te heet en ook te zwaar (5 kilo moet er nog af !)  Flying Tigers bracht ik ook een bezoek en verliet ik met een zak vol kadootjes, zalige winkel, in Leuven is er ook een vestiging.

Ik nam de trein terug van 11u48.

Dit is mijne nieuwe nagelkleurtje voor komende maand (afgelopen dinsdag gezet bij Manzana)

Leave a Reply

