#40dagenbloggen

100 dagen zonder chocolade !

Op 1 januari 2017 nam ik mezelf voor een hele tijd lang geen chocolade te eten ; geen repen, choco op de boterham, chocolade ijs, candybars,  koekjes met chocolade, noem maar op. Gaandeweg besloot ik om er 100 dagen van te maken en dag  100 is vandaag !!! Onbewust heb ik er voor gezorgd dat ik op Paasdag dubbel kan gaan genieten !!!

Het was vrij makkelijk zelfs met een tienjarige die geregeld paaseitjes naar binnen werkt ! Eens ik iets voor mezelf uitmaak en de knop is omgedraaid, heb ik écht megaveel karakter om vol te houden. De bedoeling is nu dat ik niet herval in oude, slechte gewoonten als veel bokes met choco eten en alle dagen chocolade eten. Als ik chocolade eet, zal het van goeie kwaliteit moeten zijn anders doe ik het niet 🙂 Het stuk overgebleven taart en 2 brownies van Niki’s Bakery van Kane’s verjaardag werden ingevroren en zal ik binnenkort met veel smaak en plezier opeten !!!

Snoepen deed ik heel weinig afgelopen maanden, er is nu 5 kilo kwijt en ook 5 cm in de taille en aan de benen maar er is nog ruimte voor verbetering dus gaan we gewoon door op dit gezondere elan !

Leave a Reply

