#40dagenbloggen

Wat wou je worden toen je klein was ?

Stewardess in een vliegtuig ! Da’s zo het enige dat ik me kan herinneren. Toen ik groter werd, spatte deze droom als een zeepbel want ik was niet groot genoeg ! Geen paniek als het niet op een vliegtuig kan dan proberen we voor een job op de luchthaven. Ik solliciteerde in 1991 voor “operationeel bediende” bij Aviapartner. Dit is passagiers inchecken voor een vliegtuigmaatschappij o.a.

Er waren 2 ronden : de psychotechnische testen en hét gesprek. Voor het gesprek slaagde ik 200%, u voelt het al aankomen … inderdaad voor de hele psychotechnische shit kwam ik 1 schamel punt te kort en het was over and out !

Als vakantiejob werkte ik tijdens de grote vakantie en weekends tijdens het jaar bij de catering, zalige tijd beleefd !  Maar daar werken kon niet omdat ze mijn diplome te hoog vonden. En een deel van mijn stage deed ik eveneens op de luchthaven bij Aviapartner op de facturatie, elke dag moest ik door de douane, een nog zaligere periode ! Ze vroegen me zelfs terug maar helaas ging dat niet omdat ik tweede zit had ! En dat allemaal mede dankzij mijn vader die toen op de vrachtafdeling werkte (import/export).

 

Leave a Reply

