niet helemaal in mijn nopjes

Al enkele weken voel ik me niet helemaal in mijn nopjes… Vorige week merkte ik het ook al toen we gingen wandelen, ik ben direkt buiten adem en mijn kuiten doen direkt pijn. Ik ben zo snel moe of altijd moe en da’s niet interessant met een job als de mijne.

En dan werd ik vanmorgen om 4u wakker met migraine … Het was geleden van 4 februari, ben al blij dat het vorige week niet voorviel. Al mijn pillen in mijn tas gesmeten om te gaan werken. Momenteel is het verdraagbaar maar helemaal weg is het niet. (en om 15u slikte ik 2 Excedrynen)  Ik vrees dat ik nog eens bij de neurologe mag passeren voor échte migraine medicatie …

Mijn hartslag is ook sneller soms en ik voel mijn hart kloppen in mijn hoofd. Mijn fietssessie gisteren is perfect verlopen. Ik las onlangs in Libelle dat té intensief sporten ook niet goed is dus pas ik mijn sportregime aan. 45′ fietsen op maandag en vrijdag en op woensdag en zaterdag op de PP.

Heb vrijdag een afspraak bij de dokter om bloed te laten trekken, misschien wordt er dan één en ander duidelijk of misschien net niet. Ik ga -indien mogelijk- laten checken of ik één of andere voedselintolerantie heb. Ik merk duidelijk dat ik opblaas wanneer ik 3x/dag koolhydraten eet en ik voel me een pak beter na een vastendag.

Het is toch niet normaal dat je na een weekje “normaal” eten 2 kilo méér weegt (ondertussen al weer 600g kwijt). Dan vraag ik me af of er ergens iets niet klopt… of zijn alle bovenstaande symptomen te wijten aan de perimenopauze … Moet ik dan toch eens een pilstop inlassen van 3 maand om dat te laten testen ? Dat zal voor binnen enkele maanden zijn dan. Eerst zien dat ik deze werkweek overleef 😉

 

Leave a Reply

