met de trein naar Freiburg – vrijdag 3/3/2017

We trokken met de trein van Falkau naar universiteitsstad Freiburg (een kleine 40 km) Een 7 tussenstops langs kronkelende sporen door verschillende stukjes tunnel. Niet te vergelijken met de trein bij ons ! Hij kwam 2′ te vroeg !!! We reden gratis dankzij de Schwarzwaldkarte.

dsc_2045

dsc_2046

Heel veel department stores (Karstadt, Kaiser, M) Weinig merken die mij aanstonden, Rituals, The Body Shop en Lush waren er wel maar wat kleding betreft, was het aanbod pover. Ik deed niet veel geld op ! Ook architecturaal had ik me meer voorgesteld… Hier keer ik volgend jaar niet terug maar ik ben wel blij dat ik het gezien heb.

2017-03-03-10-28-43
een van de tussenstops was “Himmelreich” 🙂

dsc_2348

dsc_2344

Kane in "Brüderhemel" !
Kane in “Brüderhemel” !

img_20170303_1335061

Iets na 17u waren we terug, we reden naar Schmidts Markt om alle pfand te innen (alle plastic flessen en blikjes zijn geld waard en veel zelfs) en ik smeet mijn winterjas in de kledingcontainer, het is al de tweede maal dat ik zo’n model weg gooi, het zal me geen derde keer overkomen !

En dan reden we door naar een Italiaan waar we de allereerste keer dat we naar hier kwamen, gingen eten, op goed geluk zonder reserveren hadden we een tafeltje en het smaakte even goed als 4 jaar geleden. Ik nam de combinazione (penne, gnocchi en tortelinni bolognese)

dsc_2047

spaghetti bolognese voor Kane
spaghetti bolognese voor Kane
pizza salami voor Dean
pizza salami voor Dean
pizza franco voor manlief
pizza franco voor manlief

Thuis begonnen we de skibak vol te laden toen onze “huisbazin” kwam informeren om hoe laat we zouden vertrekken. Ik zei haar dat we volgend jaar graag zouden terugkomen … Dat zal niet gaan want het wordt een permanente woning, een domper op de feestvreugde dus want dit verblijf was zalig : 2 slaapkamers, een badkamer met ligbad en volwaardige lavabo en een volledig uitgeruste keuken met vaatwasser, microgolf, toaster en alles wat je nodig hebt om te eten en te koken. Enig lichtpuntje : er wordt gerenoveerd aan de rest van het huis, ze vreest dat dat gedeelte te klein is voor ons maar is wel bereid foto’s te sturen als het klaar is (voorzien in de herfst van dit jaar).

Verdoemme hé, ik zag mezelf hier volgend jaar al terug zitten. Morgen weer naar huis !

2017-03-01-20-33-29
zo viel Kane gisteren in slaap !
Leave a Reply

