negenduuust !!!!

Gent … al sinds ik naar de Hogeschool ging, ben ik fan en ‘t is voor’t leven ! Een gezellige stad !!! Vorig jaar gingen we  naar daar tussen Kerst en Nieuw en ook afgelopen zaterdag trokken we er in de voormiddag naartoe  voor mijn “feestweekend” waarin op geen euro/calorie werd gezien ! We kwamen aan rond kwart over 11 en de vrijdagmarkt was VOL, damn … gelukkig was er niet zover daar vandaan een plekje op een kleine parking waar we maar 3u mochten staan.

Al 2 maand geleden had ik gereserveerd voor de lunch bij Mémé Gusta (in de Burgstraat) bekend van Mijn Pop-Up restaurant van dit jaar. Ze scoorden toen heel hoog met hun stoofvlees en soezebollekes en die wou ik wel eens proeven. We gingen voor 12u binnen, Nele was nog aan het stofzuigen maar we mochten toch al plaats nemen, vond ik al meteen sympathiek dat ze ons niet wandelen stuurden.

2016-11-26-11-34-46

het menu schriftje
het menu schriftje

2016-11-26-11-49-03

geen Coca Cola maar Fritz
geen Coca Cola maar Fritz

Onze bestelling werd vlotjes opgenomen : we namen alle 4 het menu aan 40 euro :

gepekelde groentjes als hapje
gepekelde groentjes als hapje
kaaskroket als voorgerecht
kaaskroket als voorgerecht
stoofvlees in de pot op tafel
stoofvlees in de pot op tafel
verse frietjes met échte mayo
verse frietjes met échte mayo

en natuurlijk als dessert

voor
voor
tijdens
tijdens
na
na

Overnachten deden we -net als vorig jaar- in het Ghent River Hotel (dank u Flair luxe hotel pocket !) in een executive quadruple suite.

een groot hemelbed
een groot hemelbed
met salon
met salon
en 2 enkele bedden
en 2 enkele bedden
inclusief badjassen
inclusief badjassen

Na ons avondeten in het Bretoens Pannenkoekenhuis Gwenola (waar ik meer van verwacht had), trokken we naar café Roman ‘t Kanon, waar ik net als vorig jaar naar buiten ging met een aankoop (dit keer een groot cognacglas aan 2 euro !!!!, vorig jaar een kristallen vaasje, dit wordt een traditie !)

Mikado voor mij en Kane
Mikado voor mij en Kane
met spek voor Dean
met spek voor Dean
boekweitpannenkoek met hesp en kaas voor manlief
boekweitpannenkoek met hesp en kaas voor manlief

2016-11-26-18-12-44

kerstverlichting !!!
kerstverlichting !!!

2016-11-26-19-00-00

aan den toog in het café
aan den toog in het café
One thought on “negenduuust !!!!

Leave a Reply

