namiddagje op Spoed !

Vrijdagavond voor het slapen gaan een Dafalgan 1g genomen voor die verdomde hoofdpijn. De rechterkant van mijn gezicht voelde ook “raar” aan, precies of die was kouder dan de andere kant.  Zaterdag opgestaan met een pijnlijk  hoofd, meteen Paracetamol 1g genomen met een Ibuprofen 600. Zag het echt niet zitten om boodschappen te doen, dat liet ik dus over aan manlief.

Naar FIETS gereden in Leuven voor Dean. Hij heeft dringend een nieuwe nodig maar is net iets te klein voor een volwassen maat. Daar bleek niets voorradig… In Herent gestopt bij een apotheek om een paardenmiddel te vragen want de eerder genomen combo bleek niet aan te slaan. Aangezien er nog niet genoeg tijd was verstreken, kon ze niet meteen iets aanraden. Desnoods naar de huisarts van wacht gaan voor een inspuiting gaf ze nog mee als goeie raad. En laten we dat nu net niet (meer) hebben een wachtdienst van huisartsen. Sinds een jaar moeten we naar Leuven naar een huisartsen wachtpost…

We gingen nog binnen bij Fly Bikes in Herent waar we met een beter gevoel naar buiten kwamen.

Mijn hoofd ging ondertussen van kwaad naar erger en ook het voze gevoel bleef. We besloten dan ook (na een “hulplijn” te hebben ingeschakeld) om naar Spoed te gaan in GHB. Daar was het rustig, ik mocht na inschrijving meteen mee naar een “kotje” waar ik mijn verhaal voor de eerste keer deed aan een verpleger die mijn bloeddruk opnam en me meteen “labelde”. De neuroloog zou worden verwittigd. Daarna mocht ik naar de wachtzaal waar ik na een uur geroepen werd en terecht kwam bij een co assistente van de neuroloog in box C6. Het was ondertussen 14u. De hoofdpijn was aanzienlijk geminderd maar ondertussen was mijn rechterarm ook voos …

Ik werd uitgebreid onderzocht door haar en moest een waslijst aan vragen beantwoorden. Na het onderzoek ging ze overleggen en was het afwachten. Ik dacht naar huis te gaan … maar dat was nog niet voor direkt want ze wilden een uitgebreid bloedonderzoek én een CT scan. Die scan werd onmiddellijk genomen en ook het bloed ging vrij snel. Er werd meteen een katheter gestoken om eventueel medicijnen toe te dienen of nog extra bloed te nemen. Op die resultaten wachten zou meer dan een uur duren dus stuurde ik manlief met beide kids naar huis want Kane werd nog op een verjaardagsfeestje verwacht. Ik bleef achter met manliefs gsm (de mijne lag thuis op het aanrecht) en het UZ blaadje dat ik later volledig uitlas ! Ik moest naar wachtzaal H om op de resultaten te wachten. Ik was daar niet alleen. Tegen 17u werd ik geroepen en kon ik mee met de co assistente (Lauranne, een hele sympathieke) die meteen geruststellend nieuws bracht : geen afwijkingen in mijn bloed en niets te zien op de CT scan. Ze gaf me een voorschrift mee voor Motilium, die zou ik samen met de andere pillen moeten innemen want dan zouden die sneller werken.  Het voos gevoel aan mijn gezicht en arm is een typisch bijverschijnsel van migraine dus nu is er helemaal geen twijfel meer. Het was wel een goeie reactie geweest van ons om tot Spoed te rijden want het had anders kunnen aflopen als het ernstiger was geweest (trombose, hersenbloeding, etc.)

Iets na 17u stapte ik buiten na 4u daar geweest te zijn, viel nog goed mee als ik de mensen rond mij bezig hoorde over wachttijden.

Het zal met een andere blik zijn dat ik a.s. maandag naar Spoed 24/7 kijk op Eén !

2016-10-22-20-25-10

2 thoughts on “namiddagje op Spoed !

Leave a Reply

