de weekwas

Maandag begon in mineur : Dean al wenend want hij was nog moe en zag het ni zitten om te vertrekken met de fiets. Ik moest serieus peptalken ! Gelukkig had Kane geen last van het maandagochtendsyndroom. De bovenbenen en kuiten voelen nog pijnlijk aan (dank u Romboutstoren, maar dat wisten we op voorhand) maar dat was geen excuus op de PP sessie niet te doen, integendeel ! Smartmat leverde om 19u10, teleurstellend omdat ik dacht de Libelle Happy Family besteld te hebben, het bleek de gewone 3 dagen menu te zijn voor 4 personen met als eerste gerecht een bio ciabatti met een rundshamburger, was wel lekker.

2016-09-12-19-22-52 2016-09-12-19-23-01 2016-09-12-19-24-39

Waarom moet het nu nog zo heet zijn ? De zon mag schijnen maar zo heet hoeft ook niet. Ik geniet ervan dat het sneller donker wordt want dat betekent dat er heel binnenkort weer kaarsjes kunnen worden aangestoken. Ik geniet van elk seizoen !

Dinsdag was de hel, ik werkte in een temperatuur van 32°C, gekkenwerk … Direkt na het thuiskomen, de kids verzameld en in het water gesprongen, zalig !!! En ‘s avonds naar de info avond van Kane, uitleg van de klasjuffen én de rekenjuf, het positieve gevoel wordt nog versterkt. Kane laat geregeld dezelfde naam vallen en diens mama sprak ik aan toen alles achter de rug was. We blijken helemaal niet ver van mekaar te wonen.

Woensdag deden we helemaal niks (buiten 3u werken) want het was veel te heet ! Om 19u ging ik naar Manzana voor mijn nagels, na 1 maand Gotta Goji was het tijd voor iets anders, een tussenseizoenskleurke :

Lily Liberty
Lily Liberty

Donderdag had ik nog energie over toen ik thuiskwam, ik had nog een derde huis kunnen doen 😉

En toen zag ik
En toen zag ik
dat de
dat de
rode hibiscus
rode hibiscus
weer tot leven is gekomen, prachtig vind ik het, irl mooier dan op deze foto's
weer tot leven is gekomen, prachtig vind ik het, irl mooier dan op deze foto’s

Vrijdag poetste ik onze badkamer, kamer en dressing en net toen ik wou vertrekken naar Brantano zag ik iets wit/bruin tussen mijn planten lopen … Bliksem was ontsnapt, gisteren werd zijn hok en draad verzet en de draad werd niet vastgezet met haringen wegens geen meer voorradig. Vanmorgen was hij al naarstig aan het graven geweest en nu was hij dus gewoon gaan wandelen met de draad tot tegen the shed … Ik pannikeerde geen seconde … Hij bleef in de buurt en was op gegeven moment zo dom om naast the shed te lopen zodat ik de draad over hem kon smijten !!!

Maar dan … als ik de boel zo ging laten, zou hij binnen de korste keren weer ribbedebie zijn … Manlief gebeld om raad, hij zag online dat Zorro dichtwas waarop ik de bedenking maakte dat de “stock américain” dat ook wel zou hebben. Opgezocht, gebeld en dan improviseren ! Zijn vorig hok naar buiten gesleurd en in zijn huidige habitat gekregen. Hij wist duidelijk dat em iets gedaan had wat ni kosjer was want hij liep van links naar rechts en klopte met zijn achterpoten … Ik zag het niet zitten om hem te pakken (als dat al zou gelukt zijn !) en nog minder om hem op te sluiten want dan zou hij megagetraumatiseerd worden ….

Ik nam de rijf uit the shed en plaatste die tegen een stuk draad, zijn hok tegen een ander stuk en ik plaatste nog stukken draad die ik gevonden had. En dan op hoop van zege achter haringen. En net dan kom je vanalles tegen dat de boel verziekt (lees vertraagd !) : keiveel vrachtwagens, bejaarden achter het stuur etc. Hij bleek nog in zijn kot te zitten toen ik thuiskwam … Snel een tiental haringen in de grond geklopt met een rotsblokje want ik wou geen tijd verspillen aan het zoeken naar een hamer 😉

Oef !!! Daarna 4 paar schoenen binnengezwierd bij Brantano en lunch en avondeten gekocht in den Delhaize. En na de middag een klapke gaan doen met R., altijd fijn om met haar ff bij te praten !

Terwijl Kane zijn laatste inhaalles tennis had, reed ik met Dean naar Anka om een rekenmachine te kopen én een hele waslijst voor PO. Totale kostprijs : net geen 100 euro. Nog nooit was september zo duur 😉

Leave a Reply

