loslaten …

Woensdag avond kwam bij Dean het besef dat de vakantie er nu écht op zat, hij kreeg een kleine “inzinking” tijdens het avondeten waar enkele tranen aan te pas kwamen. Ik praatte nog wat op hem in toen hij ging slapen door o.m te zeggen dat het voor al zijn ex-klasgenoten nieuw/anders zou zijn. Kane viel meteen in slaap.

2016-09-01 07.44.19 2016-09-01 07.44.27

Vanmorgen werd er vlotjes opgestaan -ze sliepen allebei als roosjes in tegenstelling tot hun moeder !- rond tien over 7 (wat een half uur vroeger is dan vorig schooljaar), Dean nam zelf ontbijt en was meteen aangekleed. Kane zat stil in de zetel, Dean had dit meteen gemerkt en gaf hem een dikke knuffel, dat zijn zo van die momenten waarop je beseft dat je 2 schatten van kinderen hebt … Ik zei hem nog een keertje dat het voor zijn vriendjes ook raar zou zijn vandaag en dat we zéker contact houden !

Dean vertrok zonder morren met de glimlach rond kwart voor 8 met de fiets richting Potloodbos waar hij zou worden opgewacht door een klasgenoot, ze zouden iets verder dan nog 2 meisjes van vorig jaar oppikken en zijn beste vriend start ook in DBH maar in een andere richting.  Ik vertrok met Kane richting opstapplaats. We waren nog maar net vertrokken of we kwamen de bus tegen vanuit de andere richting … die een kindje ging oppikken. (te gek voor woorden toch ?!!!)  Het duurde dan ook niet lang vooraleer die terug was op Kane’s oppikplaats. Hij stapte glimlachend de bus op en ik kon de tranen niet tegenhouden …. De busbegeleidster kwam ff langs en zei dat ik zenuwachtig leek … Door mijn tranen heen zei ik haar dat ik was aangedaan waarop ze antwoordde dat dat wel in orde kwam. Mijn handen trilden toen ik terug thuis kwam om 2 voor 8 … Is Dean wel goed aangekomen en hoe gaan ze het maken ???? Het was stil in huis … Da’s 2x loslaten in één keer voor mij …

En toen stond ik Dean op te wachten samen met bonneke. Hij kwam al glimlachend over de “finish” om 16u20 en begon meteen enthousiast te vertellen. Ik moest echter de auto inspringen om Kane af te halen, hij was een kwartier te laat doordat er iets ni helemaal pluis was met de bus bij vertrek. En toen reden we naar huis met de bus vóór ons : te zot om los te lopen !!!

Ook hij was enthousiast en ziet het helemaal zitten, een last van onze schouders, ik heb 2 flinke superboys !!!!

One thought on “loslaten …

Leave a Reply

