week 9

Maandag moesten we vroeger opstaan zodat Kane getest kon worden. Om kwart voor 9 waren we ter plekke en een uurtje erna was het al in orde. Nu weten ze dat taal ok is en dat rekenen minder vlotjes gaat … Tijdens dat uurtje gingen Dean en ik op Pokémonjacht, ik vond er één die ik nog niet had en liet hem vangen door Dean ! Ondertussen was het beginnen miezeren en ging het steeds harder regenen zodat we lichtelijk doorweekt naar de auto teruggkeerden.

Na de middag kwamen the girls langs en werd er gezwommen terwijl de mama en ik bijpraatte. Hij kreeg het weer voor mekaar om bij hen te mogen blijven slapen. Na het avondeten stond Kane’s busbegeleidster aan de deur en wat zij vertelde, deed me helemaal perplex staan : ze rijdt 2x voorbij onze deur om een ander kind op te halen en ik zou hem naar het dorp moeten voeren en ergens afzetten om hem daar te laten opstappen … hoe zot is da ???? Manlief even diplomatisch laten bellen morgen …

En toen zij wegging stond er een klasgenoot van Dean met haar mama voor de deur om af te spreken om samen naar school te rijden, een avond waarop je weer beseft dat alles op/in zijn plooi valt en dat stressen niet nodig is. Ik kwam vandaag wel tot de vaststelling dat ik iets te laat besef dat de vakantie donderdag gedaan is. Ik overloopte de schooldocumenten van beide boys en maakte een to do/koop lijst : woensdag wordt een vermoeiende dag …

Dinsdag vernamen we dan dat Kane nooit zal mogen opstappen aan zijn eigen deur door het “nieuw systeem” blablabla en die van Brussel blablabla, een kwestie van ambtenaren in Brussel die enkel zwart/wit kennen en zich bezig houden met nen hoop theorie zonder ook maar een grijntje besef te hebben van de praktijk !!! Ik kan me daar zooooooooooo kwaad in maken maar het helpt ons gene kloot vooruit ! Ik moet hem afzetten op minder dan een km van huis en na de herfstvakantie kan hij nog korterbij opstappen. Het vroege(re) afzetuur ‘s morgens geeft mij als voordeel dat ik sneller kan starten bij mijn klanten zodat ik zonder me schuldig te voelen hem ook ‘s avonds op tijd kan ophalen !!!

Woensdag werken en daarna naar mijn baas, naar Kruidvat, naar ANKA voor een nieuwe pennenzak voor Dean, het fotowedstrijd formulier afgegeven op het gemeentehuis. En bij Brantano turnpantoffels gekocht voor Dean en nieuwe schoenen ook want hij heeft nu enkel zijn sandalen. Nu nog sportschoenen voor Dean want bij Brantano was het aanbod héél beperkt en nogal fluo 😉

Als laatste stop Carrefour : een doos Dame Blanche van IJsboerke en waaiertjes, een perfekt vieruurtje om de vakantie in schoonheid af te sluiten !

De rugzakken werden bovengehaald, net als de brooddozen en koekendoosjes en drinkflessen. Ze zijn er klaar voor allebei en ik ook want ik ben thuis de rest van de week !

Leave a Reply

