week 4

Manlief terug aan het werk na een weekje verlof. De post bezorgde mijn maandelijkse, zwarte, Beautydoosje.

2016-07-25 08.33.46

Dinsdag mocht ook ik terug werken, met de fiets op een boogscheutje van huis hield ik me heel de dag goed bezig, een ware voor en na ! Kane mocht ‘s avonds naar een verjaardags slaapfeestje. Hij liep blijkbaar de ganse dag hyper rond van enthousiasme ! Tja wat wil je, zijn vriendinnetje was ook één van de (weinige) genodigden.

Op woensdag had hij dan ook kleine oogjes, zijn batterijtjes moesten worden opgeladen !

Donderdag een hele dag werken. Blij dat de werkweek ten einde was.

Vrijdag mochten ze gaan spelen in de buurt terwijl ik mijn nagels liet doen. ‘s Avonds bracht ik Kane naar bonneke om te blijven slapen. Hij zou zaterdag na de middag naar the girls worden gebracht. Ik liet hem achter in tranen want hij wou niks missen natuurlijk, we hadden al samen de auto gevuld voor de dag erna.

Zaterdag was één van de hoogdagen van het jaar : de jaarlijkse rommelmarkt tijdens de Primusfeesten in Haacht. Dit jaar ging Dean mee om zijn spullen te verkopen (Skylanders, Nintendo 3DS game en WII en WII U spellen en de centen waren voor hem want hij had die zélf gekocht indertijd.

Om iets na 7 kwamen we toe. En het verliep helemaal anders dan alle andere jaren :  we konden vrij rustig uitpakken want er kwam niemand vragen of we oude munten, postkaarten, smurfen of weetekveelwatnogallemaal bijhadden … Het was voor mij de tiende keer op rij dat ik op mijn plaats(en) stond en daarom deed ik op alle kleding 3+1 gratis (het goedkoopste uiteraard gratis wat meestal 50 cent was)

Vooraleer alles was uitgestald had Dean al voor 120 euro verkocht en was hij 60% kwijt !!! De rest van de dag zou hij niks meer verkopen. Er kwamen zo goed als geen “buitenlanders” langs en die zorgen voor ons voor veel inkomsten want zij kopen alle (hand)tassen en schoenen op en véél kleding én gsm’s en laptops en net nu had manlief enkele smartphones mee … Die raakten allemaal verkocht maar de laptops niet en dat hadden we totaal niet verwacht want die zijn andere jaren tegen de middag allemaal weg. Wat niet wil zeggen dat de opbrengst niet goed was, integendeel  : het hoogste bedrag ooit !

2016-07-30 08.41.06 2016-07-30 08.41.17 2016-07-30 15.15.14 2016-07-30 15.15.21

Het weer was ideaal ! Droog en later op de dag zon ! Hij vloog weer zoals elk jaar, in een zucht was het 17u en konden we inpakken wat vlotjes verliep want er was een pak minder kleding om mee te nemen en ook bijna 2 bakken boeken minder !

We werden verwacht bij the girls voor een bbq, zalig om de voeten onder de tafel te kunnen steken ! Da’s ondertussen een (plezante) jaarlijkse traditie geworden ! Even regende het een paar keer maar dat werd opgelost door de luifel te activeren.

bouwen met food
bouwen met food

2016-07-30 18.15.13 2016-07-30 18.15.19

wéér yummie food
wéér yummie food

2016-07-30 19.31.302016-07-30 19.31.34

het is en blijft een werker hé
het is en blijft een werker hé

2016-07-30 19.47.37-12016-07-30 21.12.37

Wat een dag !!!

Zondag sliepen ze uit, ik repte me naar Carrefour Market in K. om mijn Hilfiger bestelling af te halen. Vlan na de middag werd er uitgeladen en alles op zijn plaats gezet. De voorraad kan weer een jaartje groeien !

En ‘s Avonds genoten we van lekker eten in restaurant De Brug in Wijgmaal !

koude schotel met grijze garnalen, dat was lang geleden !
koude schotel met grijze garnalen, dat was lang geleden !
frietjes met cervela
frietjes met cervela
frietjes met curryworst
frietjes met curryworst
2016-07-31 19.33.03
mooie tekst als placemat
kinderijsje
kinderijsje
coupe Stratciatella
coupe Stratciatella
Duet van witte en bruine chocomousse met oreokruimels
Duet van witte en bruine chocomousse met oreokruimels

Lekker, eerlijke prijzen en eerlijke porties én snelle bediening !

Op naar de eerste week van augustus, een rustige !

Leave a Reply

