stokje : waar je huis woont

Bij haar las ik over dit stokje, zij vond het bij haar en haar. Ik vond em leuk en neem hem graag over !

1. Waar woon je en ben je hier geboren en getogen ?

Ik woon in Tildonk (Haacht), dat ligt tussen Leuven en Mechelen, al 19 jaar op de huidige locatie en al heel mijn leven. Ik werd geboren in Leuven. Als de wind goed staat, genieten we mee van Rock Werchter.

2. Voel jij je hier thuis? En waarom woon je hier (niet) graag ?

Ik voel me hier goed, het is landelijk én vlakbij Leuven, de E40 en de E19 ! Je kan wandelen en fietsen langs de vaart, in bossen en landelijke paadjes.

3. Wil je hier blijven wonen ?

Zekerst !

4. In wat voor een soort huis woon je ?

Een alleenstaande nieuwbouw (2009) met ruime tuin en oprit, weliswaar in een drukke straat maar daar hebben we weinig last van. Ons uitzicht op bos en koeien zijn onbetaalbaar !

2016-06-15 16.26.15
stukje van de voorkant
de voordeur die aan de zijkant zit
de voordeur die aan de zijkant zit

2016-05-25 17.02.21

5. Wat vind je het allerleukst en het allerstomst van jouw woonplaats ?

Leukst : centraal gelegen, landelijk, basisschool op amper een kilometer, een bakker, een broodjeszaak, de bank en een Carrefour Expres in het dorpscentrum. Onze jongste zijn tennisclub is ook in eigen gemeente.  Alleen héél spijtig dat er geen jeugdhuis meer is en ook geen jeugdbeweging, daarvoor moet je naar de nabij gelegen gemeenten.

6. Als je mocht kiezen, in wat voor huis en in welke plaats zou je dan wonen ?

Ik zou gerust kunnen aarden in een soort kasteeltje met landgoed errond, zowat afgelegen zonder buren !

2016-06-19 19.33.31

7. Wat is op dit moment dé hotspot in jouw woonplaats ?

Dat zal wel de Engelenburcht zijn en het klooster.

Leave a Reply

