een ongeluk zit in een klein hoekje

Vandaag (woensdag) liep ik bij mijn klant met het vuilzakje van de badkamer en de opvangbak van de stofzuiger langs de trap naar beneden én die nam me te grazen, ik miste een trede en kwam op mijn linkervoet tereccht die ik bezeerde. Vraag me niet hoe ik juist gevallen ben want dat kan ik niet navertellen … Het is een speciale design trap (in het wit) met 4 gewone treden en daarna een driehoekig vlak etc. een trap waar je niet zomaar zonder nadenken kan van afrennen zoals elke andere trap die ik tegenkom.

Meteen mijn baas telefonisch verwittigd en manlief op de hoogte gesteld via sms. Ik poetste nog het hele huis en maakte online een afspraak bij de dokter voor 16u. Gewoon stappen lukte nog maar ik voelde meteen dat bepaalde bewegingen fameus pijn deden.

Gelukkig geen geraakte ligamenten (zo kwam ik 19 jaar geleden bij mijn huisdokter terecht op een Hemelvaartsdag) Verstuikt dus een enkelverband, Flexium smeren, ijs leggen en rusten … en één dag werkonbekwaam (net de zwaarste !)

Alle documenten doorgemaild naar mijn werkgever (attest apotheek voor de verzekering, document van de dokter voor de verzekering, attest van werkonbekwaamheid) en dat voor ocharme één dagje.

Benieuwd hoe ik me morgenvroeg zal voelen want buiten 2 pijnlijke schaafwonden (brandwonden) op mijn linkerhand en mijn enkel dan, voel ik (nog) niks en dat is wel verbazingwekkend…

Dit had allemaal zoveel erger kunnen zijn … een breuk met gips en revalidatie bvb. Mijn engelbewaarders waren present vanmorgen da’s duidelijk …

One thought on “een ongeluk zit in een klein hoekje

Leave a Reply

