ik ben een recidivist

Ik was er lang klaar voor in mijn hoofd, de klik was gemaakt, de knop omgedraaid : op 22.2 zou ik starten met een proteïne dieet, nadat alle festiviteiten achter de rug waren. Ik hield het niet geheim, iedereen mocht het weten !

En zo geschiedde ! Ik ging langs bij Suzy, mijn diëtiste, zij werkt samen met Kyalin. De naakte waarheid werd meteen duidelijk, zij verschoot meer dan ik van het getal op de weegschaal en nog meerdere mensen kunnen maar moeilijk geloven dat ik zoveel weeg : 83.2 met een vetpercentage van 40%. Hoog tijd om actie te ondernemen en niet weer dezelfde fout te maken eens ik strak sta (in de snoeperij vliegen en er niet meer uitkomen, sinds de Sint passeerde, was het om zeep !) vandaar de titel van deze blogpost 😉

Streefgetal wordt 65 (66.5 was so far het laagste dat ik raakte) ! Ondertussen weet ik perfect hoe het moet maar ik doe het met een persoonlijke twist en niet enkel met zakjes Ik eet verse soep ‘s middags ipv de zakjessoep (kan al wel eens gebeuren maar meestal niet) en ik eet groenten ‘s avonds (enkel de toegelaten uiteraard !) maar geen vlees of vis. En alles wordt netjes genoteerd in een schriftje, (alles wat ik in mijn mond steek) Moest er iemand geïnteresseerd zijn, jullie weten me te bereiken !

Verder veel water drinken en bij de avondmaaltijd volgt één van de hoogtepunten van de dag voor mij in de vorm van een flesje Zero van 25cl. Het andere hoogtepunt is mijn vieruurtje dat bestaat uit een superlekker koekje (2 wafeltjes vanille of chocolade).

spirelli (geen gewone naturlijk) met een mix van champignons en bio tomatensaus
spirelli (geen gewone naturlijk) met een mix van champignons en bio tomatensaus, dit at ik dinsdag avond
op donderdag was het puree met witloof
op woensdag was het puree met witloof
donderdag en vrijdag wok met pasta en paprika, champignons en sojascheuten
donderdag en vrijdag wok met pasta en paprika, champignons en sojascheuten
pizza met witloof, champignons, paprika en tomatensaus
pizza met witloof, champignons, paprika en tomatensaus

Al mijn paprika’s zijn bio en het witloof komt van een boer uit de buurt, pure smaken zijn zoveel beter en al zeker als je geen vlees/vis eet. Ik heb het ongelooflijke geluk een man te hebben die graag kookt (o.a. verse soepkes) en die mijn bordjes zo mooi maakt ! Merci sjoe xxx

Gisteren woog ik 81.1 da’s 2.1 kilo eraf, minder dan ik had gehoopt (wellicht hormonale oorzaak) maar er is af en da’s het belangrijkst. Op naar de volgende, de 7 is in zicht en zal zich volgende week wel kenbaar maken ! Het gaat goed !!!

One thought on “ik ben een recidivist

Leave a Reply

