Geweldig Gent ! maandag 28.12.15

Citytrippen moet niet atijd naar het buitenland, België is ook een pak mooie steden rijk dus trokken we maandag naar Gent voor een shop/cultureel tripke met overnachting in 4 **** Ghent River Hotel dankzij de Flair luxehotel pocket. Tijdens mijn studentenjaren trok ik geregeld met de trein naar daar om een dagje te shoppen, toen al de moeite en dat is het nog steeds, wat een shop stad !!!!!

Ik trok eerste met Dean richting dokter want hij had sinds enkele dagen last van een droge keel en hoest en reutelde ‘s nachts verschrikkelijk en ik weet ondertussen uit ervaring dat onze kids hun hoestjes nooit vanzelf voorbij gaan … We mochten direkt gaan (alle afspraken waren ingenomen dus belde ik)  ! Moest hij jonger zijn was het valse kroep geweest, dat had ik al gedacht want het was een blafhoest, siroopke, ne goeie neusspray én een AB kuurtje. Toen kon ik met een gerust hart vertrekken !

We kwamen tegen de middag aan en parkeerden op de Vrijdagmarkt die uitkomt in de Lange Munt waar ik al direkt H&M (mét Home afdeling), Primark, l’Occitane én Lush tegenkwam en toen had ik de Veldstraat nog niet gezien, kortom écht de max ! We namen iets in de Panos en daarna gingen de mannen “Gravenstenen”

De De Ridders vielden zich in hun sas
De De Ridders vielden zich in hun sas
Sneeuwwitje
Sneeuwwitje

2015-12-28 13.28.28

what a view
what a view

2015-12-28 13.29.38

 

what a view
what a view
2015-12-28 13.31.49
draaiende trappen zijn niet Dean zijn ding

2015-12-28 13.29.38

knap
knap
blijft me boeien
blijft me boeien

2015-12-28 13.58.22

zodat ik ff kon shoppen : ik spendeerde een deeltje van mijn Bodyshop kadobon, de l’Occitane bon bewaar ik nog ff ! Bij Coolcat kocht ik 2 “coole” longsleeves voor Kane voor 19.99. Bij Rituals de “limited edition oriental light” candle en bij H&M home kerstdeco voor volgend jaar en keukenhanddoeken. Nadien gingen we de Leie op voor een 40′ durende rondtocht met uitleg.

brave kids op de boot
brave kids op de boot
cyclists on the water
cyclists on the water
ons hotel
ons hotel
vanop het water zicht op den achterkant
vanop het water zicht op den achterkant
Gravensteen
Gravensteen
kerstverlichting
kerstverlichting

We checkten in, hele ruime kamer (executive room) met ruime badkamer, alles aanwezig, enig minpunt : vast tapijt, da’s echt ni meer van deze tijd vind ik.

Kane zag dat het goed was
Kane zag dat het goed was

Daarna gingen we eten en trokken we naar de Gentse Winterspelen : zalig !!!! Mooie verlichting en een groot aantal houten chalets uit de hele wereld (Hongarije, NL, Schotland, Finland, Frankrijk, Duitsland etc.) met een ruim aanbod aan eten/drinken en leuke hebbedingen.

oude gebouwen
oude gebouwen
helemaal mijn ding
helemaal mijn ding
mooi lichtgordijn
mooi lichtgordijn
knap gedaan !
knap gedaan !
allerlei werkgerief in chocolade
allerlei werkgerief in chocolade
Kane kreeg een verlichte kerstmuts
Kane kreeg een verlichte kerstmuts
op schoot van de Kerstman
op schoot van de Kerstman

2015-12-28 19.29.48

wielrenners bij night
wielrenners bij night
we dronken iets in Roman café 't Kanon, bangelijke keet waar ik een mini "kristallen" vaas kocht voor 2,5 euro
we dronken iets in Roman café ‘t Kanon, bangelijke keet waar ik een mini “kristallen” vaas kocht voor 2,5 euro
Leave a Reply

