mum knows best …

Al enkele weken (tot zelfs een maand) merkte ik dat Dean zichzelf niet was, te wijten aan storende elementen in de klas en vooral een super irritante buurman. Eind vorige week was er iets fameus mis en voor het slapen gaan kreeg ik het te horen : de sneeuwklassen kwamen nu wel akelig dicht (vlak na de krokusvakantie).

Afgelopen maandag was het ‘s avonds vergadering in de klas over de sneeuwklassen. Manlief bleef met Kane rekenen oefenen dus ging ik samen met een bevriende mama. Na de hele uiteenzetting uitte ik de twijfels van Dean (ik had het enkel over heimwee) tegenover de directrice en zijn klasleraar. Beide maanden natuurlijk aan om mee te gaan, a, ja “da’s een absolute must”, volgens hen terwijl ik het indertijd helemaal niet ervaarde als een “life changing experience” en het deelnemersaantal was al doorgegeven naar Zwitserland …dus “moest” hij eigelijk mee …

Toen ik Dean hiervan op de hoogte stelde, barstte hij in tranen uit (en viel ook zo in slaap). Ik had een diepgaand gesprek met hem en kwam nog wel meerdere motieven te weten waardoor hij niet mee wou gaan … het zat allemaal nog een stuk dieper zoals ik correct had aangevoeld …Ik sliep zelf heel slecht en had zelfs een hele rare droom…

Dinsdag dacht ik de ganse dag over niks anders  na. Er moest zo snel mogelijk uitsluitsel komen… ‘s Avonds besloten manlief en ik dat Dean niet meeging en dat lieten we aan de directie weten via mail op woensdag morgen, heel snel kregen we antwoord terug. Een absoluut dieptepunt in het sneeuwklasse hoofdstuk want er blijven 4 jongens thuis ! Einde hoofdstuk !

Op maandag ging ik naar Leuven met een plannetje in de hand dat naar de Hulpkas leidde. Ik heb besloten geen cent meer te betalen aan een syndicaat. Er was maar 1 iemand voor mij, in minder dan een half uur was ik buiten !

Dinsdag avond ging manlief alleen naar het gemeentehuis voor een vergadering over het eerste middelbaar. Daar is Dean écht klaar voor !

Kane had woensdag toets over Rekensprong 5 én voor het eerst gebruikte hij al zijn hulpmiddelen … da’s een hele sprong voorwaarts, hopelijk is het resultaat navenant !

En alle kadokes zijn gekocht !!! Na de middag ging het naar Ikea en Stonemanor voor de laatste aankopen !

3 thoughts on “mum knows best …

  1. Ik kan me je zoon zijn redenen goed inbeelden, ben zelf vroeger nooit een liefhebber geweest van sneeuwklassen omdat ik er het nut niet van in zag. Het kost alleen maar geld en als het tegenzit breek je nog armen of benen ook…

    Sorry als ik indiscreet ben, maar mag ik vragen waarom je eigen van een syndicaat (vakbond) overgstapt bent naar een Hulpkas én wat er dan zo voordelig aan is?

    Like

    1. Het ACV is duur en alles duurt zo lang en ze hebben me een dag EW niet uitbetaald omdat het “nationale stakingsdag” was, heb er mijn buik van vol, ben lid sinds 1992 !!! De Hulpkas betaalt me uit wanneer ik een dag EW (Econ. Werkloosheid) heb en betaalt snel én kost me niks ! Heb toch geen syndicaat nodig voor de rest !

      Liked by 1 person

Leave a Reply

