een lach en een traan liggen héél dicht bij mekaar …

Hoe vrolijk vorige week woensdag was, zo droevig werd het de dagen erna … Door een stom misverstand kreeg ik vorige week donderdag mega ambras met mijn moeder dat escaleerde tot beeld zonder veel klank en een blitzbezoek van haar op mijn shopparty. En ik ondertussen maar “vrolijk” gastvrouw spelen, ik kan blijkbaar toch wel een stukje acteren …

Zaterdag avond bleek er iets mis met de huid onder mijn ogen, ze was wat rood, zondag morgen werd ik wakker met een nog veel rodere huid … Ik zag er ni uit…. maar moest er wel mee buiten komen want de Sint was in het rusthuis geweest bij mijn bomma. Ook bonneke was daar en de vredespijp werd gerookt !

Als ik nu eens wist welk produkt die reactie veroorzaakt heeft … ik ontschminkte mijn ogen met lotion watjes van KV, meestal doe ik de moeite niet en laat ik mijn mascara gewoon aan mijn ogen tot hij er af “slijt” ! Zaterdag morgen had ik een soort concealer onder mijn ogen gesmeerd van Clinique en sinds vrijdagavond smeerde ik Vichy Idéalia onder mijn ogen tegen de donkere kringen, welk product was de boosdoener ???

Maandag was het overleg voor onze jongste, ik bleef thuis want ik zag er nog steeds niet uit … De resultaten van de testen van de logo waren ondertussen binnen (halfjaarlijks) en Kane blijkt ook voor taal achter te staan … niveau tweede leerjaar. De school zal nu de zorgcoördinator van het BO contacteren om te zien of zij nog tips/trics heeft om Kane verder te helpen.

En Dean begint serieuze twijfels te hebben over zijn deelname aan de sneeuwklassen van volgend jaar in februari …. Een mens mag niet zonder zorgen zijn …

3 thoughts on “een lach en een traan liggen héél dicht bij mekaar …

  1. Ik hoop dat je snel ontdekt vanwaar je allergische reactie komt.
    Ook minder leuk de zaken van je kinderen die je schrijft, ik kan me inbeelden dat je dan véél kopzorgen en stress hebt.

    Like

  2. Weet je, er zijn nu eenmaal zo van die dagen… wat bij mij helpt is dan gewoon kijken naar de dingen die nog wel goed gaan. En dan merk je vaak dat er dat nog een heleboel zijn, en kan je weer beter relativeren.
    Ik heb destijds bij mijn jongste ook het hele parcours van mdo, logo en andere shizzle gevolgd om tot de constatatie te komen dat hij gewoon een laatbloeier was en dat het nu in het middelbaar heel goed gaat. Zijn juf van het eerste leerjaar kan het nog steeds moeilijk geloven.
    Mijn jongste was ook een week hartje ivm kampen e.d. Elk kamp kwam de twijfel weer opzetten. Ik herinner mij een desastreus kamp in het eerste middelbaar, we waren zo dom geweest van hem een gsm mee te geven, met als gevolg talloze zielige smsjes dat hij ons zo miste en naar huis wilde… dom van ons, want alleen in bed kwam die heimwee opzetten maar de rest van de tijd amuseerde hij zich en had hij geen tijd om aan huis te denken. Maar ondertussen was mijn moederhart wel zowat gebroken door die smsjes… Je staat zo machteloos he, het enige wat je nu op voorhand kan doen is herinneren aan vorige klassen of kampen waar hij een fijne tijd beleefde, dan beseft hij ws ook wel dat heimwee snel over gaat… dat hielp wel meestal bij mijn kids.
    Enfin, na regen komt zonneschijn, volgende week ziet er vast al heel anders uit!

    Like

    1. I know, kan het best allemaal relativeren hoor. En Kane dat komt wel goed mits we er enorm veel tijd insteken !
      En dat heimwee van onzen oudste, tja, da’s een “opvoedingsfoutje” van ons : die zijn al sinds ze baby zijn altijd bij ons, nooit naar den opvang geweest, géén crèches of onthaalmoeders gezien en héél weinig uit logeren. Het langst dat we van mekaar gescheiden zijn geweest is 3 nachten en dat was een ramp …
      Hier op school doen ze geen bosklassen, sportklassen e.d. enkel sneeuwklassen in het zesde en da’s direkt 8 dagen … we zien wel wat het wordt, maandag is’t daar vergadering over. Merci voor je reaktie !

      Like

Leave a Reply

