HelloFresh

Zondag namiddag kreeg ik een smsje van HelloFresh met de mededeling dat de box op maandag zou geleverd worden om 16u30 maar dat ik met een uur verschil moest rekening houden. Op maandag iets voor half 4 stopte er een wit bestelwagentje zonder reclame opdruk (wat ik dom vind maar wie ben ik ?).

Een stevige doos, alles netjes verpakt én gelabeld én vooral goed gekoeld !

stevige doos
stevige doos

2015-08-31 15.25.28

alle ingrediënten
alle ingrediënten
individueel verpakt en gelabeld
individueel verpakt en gelabeld

Met een receptenfiche met duidelijke uitleg en de volgorde waarin je alles moest klaarmaken :

maandag menu
maandag menu
dinsdag menu
dinsdag menu
menu voor volgende week
menu voor volgende week
nog een overzichtje
nog een overzichtje

Voor de kinderen maakte ik wat anders want ik had gekozen voor de 3 dagen menu voor 2 personen.

Het was niet evident om zoveel potten en pannen tegelijk in de gaten te houden ! De vis (heek) werd in aluminiumfolie gestoken en in de oven gegaard. Verder waren het venkel en sperziebonen en krielaardappeltjes. De portie vis was té weinig, 220g voor 2 personen. Groentjes waren er voldoende en de krielaardappeltjes was eigelijk teveel (600g) maar het geheel was wel lekker !

zo aten we eindelijk nog eens vis
zo aten we eindelijk nog eens vis

Dinsdag was het kippengyros met komijn, tomaat, citroensap, munt, little gems en bulgur, nog nooit gegeten maar zéker voor herhaling vatbaar ! Dit is een receptje dat ik nog zal maken want erg lekker !

meer dan genoeg bulgur en groenten, de kip had meer gemogen !
meer dan genoeg bulgur en groenten, de kip had meer gemogen !

Conclusie : ik zal zéker nog eens bestellen, zo’n 1x/maand denk ik of bij turbulente periodes. Het is niet goedkoop daar moeten we niet onnozel over doen (ik betaalde maar 21.5 i.p.v 43 euro vandaar dat ik eens wou proberen) maar het is wel makkelijk natuurlijk, dat is de luxe die je betaalt : vers aan huis geleverd met alle ingrediënten voor 3 of 5 dagen. Je hoeft zelf je hoofd niet te breken “wat gaan we vandaag weer eten ?” en je moet niet rondrijden om alles aan te kopen. Ik vond de combinaties verrassend én vooral lekker. De vegetarische optie hebben we niet klaargemaakt omdat we geen van beide liefhebber zijn van aubergine (die werd verwerkt in tomatensoep) Mijn nieuwsgierigheid is getemperd, ik wou wel eens weten hoe het eruit ging zien én ik wou vooral inspiratie opdoen !

Moest iemand ook willen bestellen, geef een seintje want ik heb hier een kortingscode gekregen van 20 euro én ik krijg zélf ook korting bij een volgende bestelling !

 

4 thoughts on “HelloFresh

  1. Awel, bij mij leveren ze altijd 2 uur te vroeg. Ze staan er rond 16.00 uur. Het staat dus vaak bij de buren. Wat ik leuk vind is dat er ook vaak een klein cadeautje in steekt. een houten lepel, een paasplantje met … Pasen, … . Ze zijn goedkoper dan Smartmat. Ga je die ook eens proberen?

    Like

  2. Ik vind het een interessant concept, maar de prijs houdt me tegen. Heb wel al gehoord dat de recepten zeker de moeite zijn. Misschien moeten ze eens een kookboekje uitbrengen ofzo 🙂

    Like

Leave a Reply

