week 8

Maandag kwam mijn trellisscherm omhoog voor mijn jasmijn. Er werden afmetingen genomen voor een toekomstige omheining. Ik maakte me klaar voor mijn vertrek naar Londen !

Dinsdag kwam Sofie naar ons zodat we samen richting Veltem vertrokken waar we de trein namen van 6u51 zodat we om half 8 aankwamen om direkt in te checken voor de Eurostar van 7u56.

Wa kwamen vlotjes aan in Londen waar we een taxi namen naar ons hotel : “The Marylebone by Doyle” een **** waar we super werden ontvangen, we kregen meteen een vers, fris glas water aangereikt en iets later een warm handdoekje. De kamer zou een uur laten klaarzijn. We lieten onze bagage veilig achter en vertrokken naar Oxford Street dat op amper 2′ lag, werkelijk een absolute toplocatie ons hotel !!!Na een tussenstof in het Debenhams café gingen we loos !!! We liepen heel Oxford Street af (lunchten in de E.A.T in Selfridges) evenals Regent Street en Piccadilly (waar ik crispies kocht voor de kids bij de M&M store) en heel de weg terug. Avondeten deden we in Garfunkels, niet te prijzig én yummie !

Christmas@Selfridges !!!
Christmas@Selfridges selfie !
wat een zalig bed !
wat een zalig bed !

2015-08-18 13.47.34

het was af !
het was af !
leuke productjes op de badkamer
leuke productjes op de badkamer
en een badjas
en een badjas
vieruurke, geen Londen zonder chocolate fudge cake to die for !
vieruurke, geen Londen zonder chocolate fudge cake to die for !
2015-08-18 16.26.23
Lush shop
Piccadilly
Piccadilly
keten
keten
chicken burger
chicken burger
zelfs een echt plantje op de kamer
zelfs een echt plantje op de kamer

We waren dan ook pompaf toen we ‘s avonds op onze kamer toekwamen.

Woensdag waren we om half 8 wakker. Het ontbijt was dik in orde met alles erop en eraan, kazen, charcuterie, vers fruit, hardgekookte eitjes, croissants en brood, mini muffins en chocoladebroodjes. Enig minpunt en terwijl ook een pluspunt, het is maar hoe je het bekijkt : bacon and scrambled eggs kon je laten bakken en nog veel meer was”on demand” en werd à la minute klaargemaakt.

Omdat het nog vroeg was, trokken we eerst richting Oxford Street om daarna de metro te pakken (Bond Street) naar Shepherds Bush naar het Westfield Shopping Center. Daar lunchten we in een andere keten nl. Spaghetti House. Ook daar was het superlekker. Waarom hebben wij geen restaurant ketens in België ???????

2015-08-19 12.59.50
Ik koos de Best Italian Burger (BIB) met frietjes
2015-08-19 13.01.02
Sofie ging voor de spaghetti met kreeft
2015-08-19 15.08.05
Da hotel
the buffet
the buffet
verschillende fruitsapkes én jeuj fris water !!!
verschillende fruitsapkes én jeuj fris water !!!
in de metro, die Britten blijven toch hoffelijk hé
in de metro, die Britten blijven toch hoffelijk hé
versgebakken cookies van Millies, spijt dat ik er niet meer meebracht !
versgebakken cookies van Millies, spijt dat ik er niet meer meebracht !

We namen de metro terug naar het hotel, checkten uit (kregen nog een flesje water) en namen de taxi terug naar St. Pancras waar we ruim op tijd waren voor den Eurostar van 17u04. Ook de terugreis verliep vlekkeloos tot Brussel waar we de trein namen van 20u30 richting Veltem. Allebei moe maar voldaan en geen behoefte aan shoppen de komende dagen. Het was goed geweest : 2 dagen zonder rompslomp rond ons hoofd : geen op te ruimen rommel, geen afwas, geen eten maken, geen was en plas !!! Zéker voor herhaling vatbaar ! Ik had nog centen over die ik al omruilde naar euro’s.  Wat Londen betreft, heb ik het nu écht wel gezien, ik ben de tel kwijt hoe dikwijls ik er al was en het kan me niet meer boeien (cultureel/historisch wél) wat shopping betreft.

Donderdag had ik om 9u afspraak bij Tania om mijn nagels te laten doen, tijd voor een nieuw kleurke, grijs deze keer !

Na de middag reden we naar Dreamland om het gratis springkasteel te boeken en kreeg Kane de Bruder transportband. Dean’s digitale verjaardagsfeest uitnodiging vertrok en we deden wat voorbereidend werk … En de kids die kunnen echt flink samen spelen :

even testen
even testen
of deze band
of deze band
wel werkt
wel werkt
snoepje aangekomen !
snoepje aangekomen !

Vrijdag ging het richting Ikea voor een nieuwe kleerkast/lades voor Dean en een salontafel en we genoten van een spotgoedkoop ontbijt. Na de middag mocht Dean naar Sams verjaardagsfeest en Kane en ik werkten wat in de tuin. En we “Basilden” nog eens maar dan ‘s avonds i.p.v ‘s middags.

One thought on “week 8

Leave a Reply

