week 7

Maandag deden we inkopen bij Lidl, een interessant aanbod aan bbq vlees hebben ze daar ! Op de terugweg reden we achter een tractor die geen 40 deed, hij trok een zware vracht voort, getuigden de banden die zwaar doordrukten. We waren héél nieuwsgierig naar die vracht : allemaal houten kratten (paletachtig) op mekaar gestapeld en vanboven bedekt met fladderende plastiek. Aan de achterkant hing ijs én er vielen geregeld ijsblokjes naar beneden … heel raar en bizar, we begonnen er zowaar over te fantaseren : een vracht pinguïns ??? Een ijsbeer ? We zullen het nooit weten …

Ik haalde m’n British Pounds af van de bank en zorgde ervoor dat er donderdag iemand langskomt om te bekijken hoeveel een airco installatie moet kosten ! En ik begon terug te lezen op mijn reader (de doos met 20 gelezen, papieren  exemplaren staat klaar voor mijn vaste Engelse boeken afnemer !)

Dinsdag kreeg ik te maken met een technisch probleem bij mijn klant. De droogkast stond op en ik was aan het stofzuigen, ineens, plof, zekering gesprongen … Even naar de zekeringen kast kijken : de hoofdzekering was gesprongen, even terug omhoog zetten en verder doen …. zo eenvoudig was het niet want de radio deed het niet en de koelkast was dood … Even naar de vrouw des huizes  bellen die niet antwoordde, bericht ingesproken en mijn moeder gebeld die eerst niet opnam, dus terug gebeld maar zij was met de kids  op fietstocht, dan maar manlief gebeld maar die kon ook niet helpen. Dan maar naar de man des huizes gebeld die direkt opnam en zei dat zoonlief al onderweg was. Ondertussen had mijn donderdagvoormiddagklant gebeld en een voicemail ingesproken en had mijn baas gesms’t met de boodschap dat ik donderdag thuis ben ! De zoon kreeg het gefikst maar dat duurde in totaal bijna een half uur, ik had het zelf nooit in orde gekregen 😉

Even terugbellen naar mijn donderdagklant en terwijl vragen hoe hun trip naar NY geweest was ! Heel goed behalve de jetlag waar ze momenteel mee worstelt en het feit dat ze hun bagage pas terughadden 6 dagen na vertrek en dat ze er dan nog zelf naar gezocht hebben én dat er vanalles uit gestolen was (kadootjes voor hun vrienden die daar wonen en make up) … en zij vlogen dan met Virgin …. Ben benieuwd naar haar verhalen !!! En ondertussen spaar ik rustig voort om er naartoe te gaan voor mijn vijftigste verjaardag !

Woensdag poetske doen bij de buren. Het kort af want zij zijn aan het bouwen aan den andere kant van de vaart en ik verhuis mee naar ginder ! En Dean werd 11, wauw zeg al 11 … Na de middag kochten we ijs in de Spar en reden we naar den Albert in Leuven om groenten en vlees te kopen. Dean wou bbq en ik nodigde bonneke en bompa uit, die had nog een bbq tegoed voor Vaderdag !

2015-08-12 20.43.52
in de fik gestoken koffie : hét middel om wespvrij te kunnen eten !!!

2015-08-12 20.44.12 2015-08-12 20.44.18 2015-08-12 20.46.41

ijs met kapotgemaakte koek, he gets it from his mother ;-)
ijs met kapotgemaakte koek, he gets it from his mother 😉

En na het eten ontdekte Kane een muizennestje met mini muisjes :

2015-08-12 20.56.42 2015-08-12 20.56.49

schattig voorlopig omdat er nog geen plantjes staan ...
schattig voorlopig omdat er nog geen plantjes staan …

2015-08-12 20.58.43 2015-08-12 20.58.50 2015-08-12 21.00.03

Donderdag ruimde ik op en poetste den beneden en we maakten met zijn drietjes de koelkast proper

even het hoofd koel houden
even het hoofd koel houden
en Kane ook natuurlijk !
en Kane ook natuurlijk !

Ik deed wat vuiltjes uit in de “nieuwe” tuin en kwam deze weer tegen

nooit eerder meegemaakt
nooit eerder meegemaakt

allemaal ok tot ik mijn tuin aanleg/beplant …

En Jokri kwam langs, meer bepaald Wim, iemand die ik al lang ken om opmetingen te doen om de offerte te kunnen maken voor een airco installatie op de bovenverdieping.

Meter C. bracht ons onverwacht een bezoekje met haar kroost, die amuseerden zich vrij snel in het zwembad. Altijd leuk om eens bij te praten !

jongens en autokes : a winning combination !
jongens en autokes : a winning combination !

2015-08-13 14.09.07

assorti met de Legodoos ;-)
assorti met de Legodoos 😉
ff lekker verder dutten na die lange autorit
ff lekker verder dutten na die lange autorit
en toen was het weer een zwemvijver geworden !
en toen was het weer een zwemvijver geworden !

2015-08-13 15.01.37

elentriek in de haartjes !
elentriek in de haartjes !

Het onweer dat passeerde rond 20u viel goed mee, 2 harde bliksemknallen en regen maar geen overdreven wind en geen hagel !

Vrijdag maakte ik ons spaarvarken leeg, de rosse centjes van 1,2 en 5 brachten we binnen bij Kruidvat (in totaal voor 13.65). Bij Hubo ging ik kijken naar omheining (dat wordt niks want ze hebben enkel groen). In Keerbergen stapte ik binnen bij Dille en Délices (nog wat ingrediënten kopen voor gezonde koekjes/brood) da’s korterbij dan de Bioplanet. In de Kinderplaneet deden we 2 kadobons van 15 euro op aan een Bruder voor Kane en vuurwerkpijlen voor op de taart(en). Tenslotte stopten we bij Basil voor een broodje voor ons drie.

Ik reed met Kane naar bonneke met de fiets want wat ontbrak er nog om nog eens iets te proberen te bakken ? Een bakvorm en liefst nog een flexibele … en die had ze en nog een kleine ook, perfekt dus kon ik nog eens een experimentje doen, ik volgde een recept dat ik vond via Pinterest en deelde dat in 2 en ik ben blij met het resultaat zowel visueel als wat de smaak betreft !

mengsel in de bakvorm klaar om in de oven te gaan
mengsel in de bakvorm klaar om in de oven te gaan
na 45' was het klaar
na 45′ was het klaar
en 't was nog lekker ook !
en ‘t was nog lekker ook !
One thought on “week 7

Leave a Reply

