bewust met eten bezig zijn

Weet wat je eet. Van waar komt wat je eet ? Bezig zijn met je ecologische voetafdruk … Je hoort en leest er vanalles over !

Wij zijn er mee bezig. Sinds vorig jaar kopen we ons rundsvlees rechtstreeks bij de boer meer bepaald in het Waterbos in Veltem. Aan het eind van onze straat is een witloofboer waar een automaat staat waar je aardappelen en ajuin kan kopen. Binnenkort komt er in onze gemeente normaliter een voedselteam, wij staan op de lijst ! Direkt bij de boer kopen is een win/win situatie. Het rundsvlees van bij de boer is puur en smaakt zoveel beter/échter. Wanneer ik boontjes bekijk in de winkel en ik zie dat deze uit Kenia komen, dan komt mijn haar omhoog 😦 of asperges uit Peru en nog één en ander uit Nieuw-Zeeland, Marokko e.d. dat kan toch niet meer lekker zijn als dat zo ver moet reizen eer het in onze rekken ligt … Een boontje uit bompa’s tuin smaakt zoveel beter !

En op 31/8 wordt mijn allereerste Hello Fresh bestelling geleverd … ben benieuwd  (ik kreeg 50% korting voor mijn eerste bestelling dus betaal ik 21.5 euro voor 2 personen voor 3 maaltijden) kwestie van inspiratie op te doen en nieuwe dingen te leren kennen !

3 thoughts on “bewust met eten bezig zijn

  1. Wij hebben een mast in veltem, alle het werk he. Heb je het goed gelezen, ik denk dat de korting geldig is als je er 2 laten komen. Goed idee voor een blogje voor te bereiden daar ik zowel hellofresh als smartmat bestel. Ze gaan je na de eerste beginnen bellen voor een abonnement te nemen.

    Like

  2. Enkele weken geleden stonden er 2 jonge gasten aan mijn deur met deze aanbieding, ik mocht zelf kiezen wanneer ik de eerste levering wou en ze raadden me aan om direkt de data te blokken als ik geen bestelling wou. Je kiest zelf wanneer je leveringen wil ! Wat bedoel je met mast ??? Ben ff ni mee …

    Like

Leave a Reply

