Mijn glas is altijd halfvol

maar bij veel mensen is dat niet het geval want  hun glas is altijd halfleeg ! En dat soort mensen zijn energievreters. Dat positivisme is vooral tot uiting/van pas gekomen toen bonneke bijna 6 jaar geleden met het K woord geconfronteerd werd. Veel mensen denken direkt het ergste, ik niet, ik probeer logisch na te denken en verklaringen/oplossingen te zoeken/vinden. Toen mijn vader in 1999 na een zwaar fiets ongeluk zweefde tussen leven en dood was dat -bij nader inzien- ook al het geval.

Je hebt zagers en klagers en je hebt mensen die een oplossing zoeken, die er iets willen aan doen of dat nu vermageren is, (ander) werk zoeken of gezonder willen worden. De eerste groep wentelt zich graag in zelfmedelijden of is gewoonweg te lui of te dom om er iets aan te doen. Ik ben een schorpioen van sterrenbeeld dat verklaart waarom dit nogal zwart/wit overkomt misschien.

Ik wil altijd mensen helpen en dan krijg je al wel eens het deksel op de neus, zoals het hele Facebook voorval van vorige week bewijst. Het feit dat je iemand al jaren kent én al geholpen hebt in het verleden speelt dan geen rol, je wordt simpelweg neergesabeld door een groepje mensen dat bij mekaar klit als een bende sekteleden maar “good riddance …” denk ik dan want energievreters …

Ik verplicht trouwens niemand tot het lezen van deze blog, ik maak er ook geen reclame voor, het is mijn dagboek en uitlaatklep waarin ik schrijf wat ik wil en reacties zijn steeds welkom !

Onlangs gelezen dat het nu zelfs wetenschappelijk is bewezen dat positivisten langer leven !

 

9 thoughts on “Mijn glas is altijd halfvol

  1. Zo positief komt jouw schrijfsel anders niet over. Anderen in t zwart zetten om jezelf in t licht te zetten dat heeft volgens mij een andere benaming dan positivisme. Maar we leven in een vrij land, dus ga vooral verder, als jij je er maar goed bij voelt hé, dat is tenslotte wat telt 🙂

    Like

  2. Wanneer zet je een andere plaat op? Dit begint echt afgezaagd te worden. Het is overduidelijk wie er het meeste last van heeft…

    Like

  3. heel herkenbaar.. ik ben ook een half vol glas mens. En soms denk ik ook wel eens dat fb te vol staat met misère. Het lijkt of mensen alleen maar kunnen klagen. Dat is gemakkelijk voor hen denk ik dan. Maar met een beetje moeite kunnen zij toch ook overal een randje zon zien?

    Like

  4. wees eens een beetje positief en wees ook positief naar andere toe. In plaats van hun negatief te benaderen. Altijd dat klagen en zagen. Jou blog staat er vol van

    Like

    1. Niet gemakkelijk schrijven zonder fouten en met leestekens/hoofdletters ! En wie mag jij wel wezen om ineens uit het niets onzin te mogen uitkramen op MIJN blog 🙂
      Ik ben dan nog zo goed om alle comments goed te keuren en te laten verschijnen !!!

      Like

Leave a Reply

