weekend

Zaterdag reed ik met Kane naar de Engelse shop, Stonemanor,  voor hun  jaarlijkse “action aid booksale”,  ik kocht er 8 paperbacks voor 11 euro want ik had voor 11 cm boeken ! Het was ondertussen 2 jaar geleden dat ik nog geweest was omdat ik een e-reader heb maar ik lees nog wel graag een écht boek tussendoor en daar heb ik vaste kopers voor dus da’s een win win situation.

Na de middag was het schoolfeest (thema “Proud to be Fout”) dat doorging in de vernieuwde/gerenoveerde school. We vonden gelukkig nog een tafeltje en waren -toevallig ?- samen gekomen met Kane’s beste maat. Na de optredens kwamen de mama en grootouders van the girls bij ons zitten en wat later volgde ook de papa (hij had meegeholpen en werd maar niet afgelost …) Bonneke’s binnen gebrachte baksels werden vlotjes opgegeten. Eigelijk keigoe gevonden om mensen allerhande baksels te laten binnenbrengen in de voormiddag (taarten, cake’s, wafels, cupcakes e.d.) om die allemaal te verkopen ! De optredens van onze jongens waren schitterend ! De klassen kwamen vlot na mekaar,  het was dan ook snel voorbij maar het was schitterend weer en we zaten in goed gezelschap dus bleven we tot het einde tot groot jolijt van Kane die meerdere spelletjes kaarten verbruikte. Dean vond het iets minder want voor hem was er teveel volk/lawaai/drukte. Ik praatte bij met enkele mama’s en maakte promotie voor het schlagerfestival in Haacht.

En daarna was het genieten van een pak friet van het frietkot !!!! De baksels liet ik aan me voorbij gaan in de namiddag, een mens moet keuzes maken in het leven hé !

de taartjes met aardbei en de appeltaart onderaan waren bonneke's bijdragen.
de taartjes met aardbei en de appeltaart onderaan waren bonneke’s bijdragen.

2015-06-06 14.27.19

dos Cervezas por favor, Kane vooraan in beeld naast vriendin Maake helemaal links
dos Cervezas por favor, Kane vooraan in beeld naast vriendin Maaike helemaal links

Zondag was manlief al om  kwart over 5 de deur uit om te werken,  samen met collega/maat Gerrit zodat ik voor het ontbijt moest zorgen. Ik besloot naar Kampenhout te rijden naar de Carrefour zodat ik ook al groenten kon meebrengen voor morgen.

Iets na de middag was hij terug thuis en werd er aan het zwembad “gewerkt”, de zandfilter is geïnstalleerd, de grote zuiveringsoperatie kan gestart worden zodat ze zo snel mogelijk terug er in kunnen. Er zit nog behoorlijk wat water in, dat was een goed idee  want strenge winters hebben we toch niet meer en het zal ons centen bespaard hebben.

Alle was is weer gedaan en was snel droog. Ik genoot van een papieren boek in mijn hangmat …da’s voor mij puur genieten als ik stevig kan doorlezen terwijl genietend van de zonnestralen (goed ingesmeerd weliswaar !).

Op naar volgend weekend !

aardbeitjes eigen kweek die we niet zelf zetten !
aardbeitjes eigen kweek die we niet zelf zetten !

DSC_0670

One thought on “weekend

Leave a Reply

