tuininspiratie gezocht

Dit zijn de voor  foto’s :

 

hosta's en helleborussen broederlijk naast mekaar
hosta’s en helleborussen broederlijk naast mekaar

2015-06-05 12.35.30 2015-06-05 12.35.47

een stuk oerwoud zonder tropische planten weliswaar ;-)
een stuk oerwoud zonder tropische planten weliswaar 😉
Na 16 jaar mag er wel eens een ferme make over gebeuren !
Na 16 jaar mag er wel eens een ferme make over gebeuren !

2015-06-05 12.36.20 2015-06-05 12.36.16  2015-06-05 12.36.09

het prieeltje, verplaatsen of laten staan, als ik het verplaats moeten de planten ook verplaatst worden ...
het prieeltje, verplaatsen of laten staan, als ik het verplaats moeten de planten ook verplaatst worden …

 

en ik heb nog geen flauw idee hoe de NA er moet gaan uitzien, ideeën zijn er maar om die allemaal in één ontwerp te gieten da’s nog iets anders. Er moeten bloemen komen, veel bloemen die vlinders en bijen aantrekken, ik heb enkele pakjes zaad en ga ook werken met bloembollen zodat er het ganse jaar door bloemen zullen zijn.

Er is ook ruimte zat voor een assortiment vaste planten waaronder zeker helleborus en hosta’s (alhoewel ik twijfel over die laatste wegens slakkenaas). En misschien moet ik nu eindelijk eens werk maken van een rotstuin Die zou ik op een “verhoog” kunnen maken. En wat gebruiken als grondbedekking ? Geen dolomiet meer da’s zeker en ik zal blij zijn als de worteldoek verwijderd is die er nu onder zit want da’s zo’n onding wanneer je iets wil planten (a, ja want dan moet daar eerst een gat in geknipt worden en het heeft ook ni echt geholpen tegen onkruid !)

Eén ding is zéker het wordt een uitdaging om van een blanco bladzijde te beginnen : in juli ergens wordt er een graver gehuurd zodat alles kan verwijderd worden (ook nog een hoop laurierstronken die zullen worden vervangen door beukhaag) En aan de andere kant van onze tuin aan de meidoornhaag moet ook worden gegraven zodat het daar ook weer proper is (weg klimop, braambessenslierten e.d.) En hoe maak je de begrenzing gazon/planten met een betonnen palissade of iets dergelijks ???

Laat die ideeën maar komen !!!

One thought on “tuininspiratie gezocht

Leave a Reply

