domestic goddess tag

 

Deze kwam ik tegen bij Silke en die is me -gezien mijn beroepsbezigheden- op het lijf geschreven !

De was

Droger/aan de waslijn :

Zodra het weer het toelaat (als het warm genoeg is en droogt) buiten op mijn molen die aan ons huis hangt. Het enige wat altijd in de droogkast gaat (winter én zomer) zijn handdoeken en washandjes. Ik heb een opplooibaar rekje dat in de living wordt geplaatst en ik hang ook was te drogen in onze berging in de winter (da’s de warmste plek van het huis)

Sorteren/alles bij elkaar :

Definitely sorteren ! Een witte was, een fijne was, een rode was, een kousen en onderbroekenwas, een shirts en jeanswas …

Een soort wasmiddel/verschillende soorten wasmiddel :

Ik zweer bij de tabs van Dash (met lavendel) en nog een andere voor de witte was omdat daar de beste resultaten mee behaald worden.

Een wasdag/elke dag een wasje :

Soms op woensdag bij dringende zaken (omdat bonneke op donderdag mijn strijk doet) maar de vaste wasdag is vrijdag en als ik niet gedaan krijg de zaterdag ook nog.

Kleding strijken: ja/nee

Ja maar niet door mezelf ! De te strijken kleding is beperkt : longsleeves van de kids en hemden van manlief, zakdoeken en wat broeken. Veel kleding is gelukkig strijkvrij !

Koken

Makkelijk/culinair :

Daar moet ik niet onnozel over doen : makkelijk. Manlief durft al eens de culinaire toer opgaan. In vakanties durf ik al wel eens een receptje volgen.

Weekboodschappen/meerdere keren per week :

Meerdere keren per week, vooral voor verse groenten. Op zondag maak ik een weekmenu op wat een mens héél wat tijd bespaart en waardoor je ook een pak gezonder eet.

Vaak hetzelfde per week/veel nieuwe dingen proberen

Elke donderdag eten de kids ballen in tomatensaus met puree of pasta en wij wok (allebei snel klaar want op donderdag ben ik meestal moe van het werk) en elke zaterdag is frietjesdag.

Eten bewaren/weggooien :

We proberen zo weinig mogelijk weg te gooien, ik heb een “kippenpot” die ik leeg maak bij mijn dinsdagklant.

Aan tafel eten/op de bank eten

Altijd aan tafel !

Poetsen

Stofzuiger/swiffer :

Swiffer is voor lazy bums ! Stofzuiger altijd en overal ! Meerdere keren per week.

Kant-en-klare natte doekjes/zelf sopje maken :

Ik gebruik geen natte doekjes (enkel voor mijn poep !)

Zelf ramen lappen/door de glazenwasser :

So far is er 1x een glazenwasser geweest en dat is in mijn geval geen overbodige luxe want er zijn enkele vensters waar ik zelf niet bij kan zowel binnen als buiten wegens te hoog. Ik doe ze geregeld zelf.

Overig

Iedere ochtend je bed opmaken/laten voor wat het is :

Onze venster in de slaapkamer staat heel het jaar open want verluchting is megabelangrijk (alhoewel dat bij ons door het ventilatiesysteem niet moet)0 Ik maak NOOIT onze bedden op, da’s de beste bescherming tegen bedwantsen en ander ongedierte !

Met de hand afwassen/vaatwasser :

Zoveel mogelijk in de machine maar een pan waar je vlees in gebakken hebt, krijgt een machine niet proper dus dikwijls ook een klein handwasje.

Opgeruimd huis/rommelig huis :

Liefst opgeruimd want ik kan niet tegen rommel want dat geeft onrust in mijn hoofd !

Wie doet het huishouden: jij/partner :

Manlief kookt geregeld en doet het gras af. Aangezien ik maar 19u werk is het logisch dat ik het huishouden draag.

Vragen ? Suggesties ? Vraag en gij zult krijgen 🙂

 

Leave a Reply

