super slee afdaling !

maandag 16/2

Dean werd wakker met een lijf vol pijn wat te verwachten was na zijn duik van gisteren … Een Nurofen 200 bracht soelaas maar toch besloot ik met hem thuis te blijven zodat manlief en Kane alleen gingen skiën. Ik genoot van de rust, de stilte en de warmte van de zon op mijn rug en las meteen 100 blz. Dean speelde op de tablet en keek een film op mijn laptop.

Iets na twaalven waren ze terug en vertrokken we richting Todtnau om per kabelbaan naar boven te gaan en al sleeënd weer naar beneden te komen want de rodelbaan was gesloten, toen we naar boven zweefden, zagen we meteen waarom : op sommige plekken lag ze bedolven onder een pak sneeuw.  Het was een graaf avontuur met  de slee ! We picknickten onderweg (we hadden inkopen gedaan in de Penny (een winkel type Lidl, Aldi) een winkel naar mijn hart ! broodjes met kaas, salami en paté en een reuzesalami met zouten pretzel.

lunch in een origineel decor
lunch in een origineel decor
Kane in het midden van de slee baan
Kane in het midden van de slee baan

Na een tijdje wou Dean niet meer alleen op de slee en ging ik samen met hem. Het laatste stuk was vrij steil en er stonden waarschuwingen dat we moesten vertragen …. ik remde uit alle macht af met beide voeten maar ik zag op voorhand dat het ging mislopen … we vlogen in de berm en gingen tegen de vlakte … mijn grootste zorg was om niet op Dean te vallen en dat was gelukt ! We waren beide nog heel (maar ik bezeerde me op exact dezelfde plek als vorig jaar bij het skieën …) We waren niet de eerste die daar den decor in gingen ! En zeker ook niet de laatste !!! We deden het laatste supersteile stuk te voet om toch nog al sleeënd te finishen. Dit doen we deze week waarschijnlijk nog eens ! A, ja, big fun én het is gratis dankzij onze Hochschwarzwaldkarte !!!

Om 15u waren we terug aan de auto en reden we terug richting Falkau naar onze “privé berg” : een piste die sinds 3 jaar niet meer in gebruik is als skipiste maar die nog wel geprepped is om af te glijden met de slee wat we dan ook deden met onze slee en onze 2 gehuurde sleeën.

Kane even op de latten
Kane even op de latten
naar beneden
naar beneden
spelen in de sneeuw vindt hij zoveel leuker
spelen in de sneeuw vindt hij zoveel leuker
het was even graven vooraleer het gras tevoorschijn kwam
het was even graven vooraleer het gras tevoorschijn kwam
en sleeën maar
en sleeën maar
zalig zicht
zalig zicht

Ons avondmaal bestond uit pizza van de Lidl.

 

Leave a Reply

