koude douche

zondag 15 februari

De nacht was voor iedereen al even geweldig geweest wat niet zo abnormaal is natuurlijk, het is hier vrij stil buiten het geluid van opslaande ventilators en chauffageketels en de bedden zijn ook niet van de allerbeste kwaliteit …. Hopelijk wennen we snel ….

Na ons ontbijt trokken we naar de piste van Altglashütten waar manlief ons dropte zodat hij ski’s voor zichzelf kon gaan huren (de Skiverleih ging pas open op 9u en we waren te vroeg vandaar). De kids genoten voor het eerst van hun  Schwarzwaldkarte toen ze de lopende band namen naar de top van de sleepiste. Ik besloot me op een bankje te nestelen …

Toen ik daarmee bezig was, hoorde ik een mijnheer in mijn buurt iets roepen, Dean vloog voorbij aan een rotsnelheid (op één van de gehuurde supersonische sleeën) en ik zag het gebeuren, hij vloog de beek in … ik rende er meteen naartoe, hij klauterde er meteen uit en Kane had meteen door dat zijn broer wel een knuffel kon gebruiken. Ik belde manlief op want die zat ondertussen op de piste. Gelukkig had ik de auto sleutels bij zodat we richting auto konden gaan waar Dean zijn kleren uitdeed en zich hulde in een warm fleece tv dekentje dat we hadden meegebracht (en dat had in de heenreis goed gediend om een kamp te maken op de achterbank). Thuis gekomen zette ik hem meteen onder de douche zodat de viezigheid werd afgespoeld (zand en stenen) én spoelden we zijn skipak en jas uit.

Daarna keerden we terug naar dezelfde plek . De kids en ik gingen naar ons picknick plekje van vorig jaar. De bank stond er nog maar ze zat nog helemaal bedolven onder de sneeuw. Grote voordeel van dit plekje is dat je er helemaal alleen bent (buiten de occasionele wandelaar/sleeër). Het is dan ook een aardige klim tot aan dat plekje vanaf het begin van de piste. En die klim mocht ik 3x doen (a, ja nog een keer om de picknickspullen uit de auto te halen én om de vergeten koord van de slee op te halen). De kids amuseerden zich met  torens maken, een burcht te maken etc. Ik las één hoofdstuk op mijn e-reader.

de bank stond er nog !
de bank stond er nog !
wat een zicht !
wat een zicht !
graven worden ze nooit beu
graven worden ze nooit beu

2015-02-15 10.57.31

zitplaats ok !
zitplaats ok !

Tegen 14u gingen we door op zoek naar een supermarkt die open was … en die we niet vonden dus stopten we bij enkele eetgelegenheden om de kaart te bekijken want we hadden geen eten meer in huis.

In de buurt van ons verblijf vonden we een verlaten piste die niet meer in werking is maar wel perfekt geschikt is om te sleeën !!! ik ging in mijn eentje helemaal tot boven om eens te kijken naar het vervolg van de piste. Daarna moest ik terug naar beneden, ik was blij dat ik mijn nieuwe wandelschoenen aan had maar besloot toch een deel op mijn gat naar beneden te gaan … én ik was helemaal zeker dat ik geen ski’s zou nodig hebben deze week …

chill man !
chill man !
mooi !!!
mooi !!!
bangelijke ontdekking
bangelijke ontdekking
een verlaten piste
een verlaten piste
die niet meer in werking is
die niet meer in werking is
maar nog wel geprepped wordt
maar nog wel geprepped wordt
om te sleeën !!!
om te sleeën !!!

‘s Avonds gingen we in het dorp eten in een authentiek Landgasthaus “Gemsenest” met typische houten stoelen en carnaval versiering zo ver het oog reikte ! Manlief en ik gingen voor een schnitsel en de kids aten friet met braadworst en alles smaakte (ook de pommes 😉        )

2015-02-15 18.11.17

friet met worst, het is eens wat anders
friet met worst, het is eens wat anders
schnitsel met champignons
schnitsel met champignons
schnitsels met spiegeleieren
schnitsels met spiegeleieren

We deden een position switch wat de slaapplaatsen betreft …

 

Leave a Reply

