kameraden

Vriendjes komen en gaan … De harde kern is niet meer op één vriendje na. Het moest er van komen. Na het door mekaar gekluts van beide klassen van Kane’s jaar is er een eerste “slachtoffer” gevallen … Zijn beste vriend sinds dag 1 is vervangen door een ander lid van de harde kern. (harde kern = diegene waarmee hij startte in het instapklasje)

Een week geleden hield zijn vorige beste vriend een verjaardagsfeestje en groot was mijn verbazing toen Kane niet bleek te zijn uitgenodigd. Ik smste dan ook naar de mama of er een reden was waarom hij er niet bij was, waarop ik antwoord kreeg dat er 10 kindjes mochten worden uitgenodigd waarvan er 8 van school waren en 2 van de voetbal. Toen ik aan Kane zei dat hij niet naar het feestje mocht gaan, bleek hij totaal niet verrast te zijn … da’s mijn beste vriend niet meer en toen ik dan even terugdacht, bleek ik diens naam niet meer te horen … Ik had eigelijk te vroeg gesms’t !

Zo gaat dat toch heel je leven, vrienden die komen en gaan. Lagere school, middelbare school, hogeschool of unief, telkens krijg je een nieuwe vriendenkring. En dan word je verliefd, verloofd, getrouwd en blijft er maar weinig meer over … tenzij in zeldzame gevallen ! Maar dan maak je nieuwe vrienden aan de schoolpoort !

BFF : daar moet ik altijd mee lachen 😉

 

4 thoughts on “kameraden

  1. Vrienden komen en gaan, dat klopt. Al zijn ze hier nogal trouw aan hun vrienden. Manlief en ikzelf hebben trouwens ook nog vrienden van toen we 15 waren, maar er zijn er idd veel verdwenen. We liepen een tijd geleden het lijstje eens af van wie we nog zien van diegenen die op onze trouw waren, dit jaar 24 jaar geleden…dat zijn er niet veel! Ons mannen hebben allemaal nog een ‘BFF’ uit de lagere school, verwonderlijk genoeg! Maar ze hebben nooit een hele uitgebreide vriendenkring gehad, ze vonden en vinden dat niet nodig 🙂

    Like

  2. Hier toch ook nog veel vrienden overgehouden van vroeger. De beste vrienden, nog uit de lagere en middelbare school, daar delen we “alles” mee: vakanties, waren getuigen op ons huwelijk, zijn meter en peter van elkaars kids. Er zijn er natuurlijk ook veel verdwenen, maar de beste zijn gebleven… Eigenlijk ook bij onze kids, die hebben allen nog wel een “BFF” (lelijk woord hè) uit de lagere school.

    Like

  3. Ik heb van de lagere school niemand overgehouden; we probeerden nog wel om contact te houden maar eens op het middelbaar werden onze levens zo verschillend… zo gaat dat he? Hij heeft er gelukkig precies niet te veel onder te lijden gehad.

    Like

Leave a Reply

