dubbele kerst chaos

Mijn 2 weken ziekenverlof lopen ten einde en ik heb ze bangelijk goed doorgebracht ! De eerste week voor een groot deel Netflixend met de beentjes omhoog in de zetel. Deze week ben ik dagelijks bezig geweest met Kerst ! De lichtjes hangen in de kerstboom (manlief kocht dinsdag nog 2 sets) en zaterdag wordt hij “gedecoreerd”, aja omdat dat “a family thing” is dat best gedaan wordt in volle daglicht !

Kerstmis bij ons is sfeer van zodra je binnen komt tot in de keuken én zelfs in het kleinste kamertje. Elk jaar bedenk ik wat nieuws, ik gebruik graag gelparels, mos en sneeuw en dan vooral sneeuw die je zelf maakt met behulp van poeder en water !!! Elke dag maakte ik wat. En dit jaar is het dubbele kerstchaos want volgende week zondag ga ik -net als vorig jaar- mee op de kerstmarkt staan in het rusthuis  van de bomma maar deze keer ga ik “eigen werk” verkopen én de week erna nog een keer maar dan vollen bak op de kerstmarkt in Haacht ! Nog serieus werk aan de winkel dus. De aankleding van ons huis moet dit weekend helemaal in orde zijn. Al mijn kerstgerief werd gesorteerd, a job well done !

Eén van die zalige momenten van het jaar is wanneer je alle kerstspullen uit de kelder naar boven haalt en als je dan de zakken begint leeg te maken en één en ander ontdekt dat je het jaar tevoren in solden gekocht hebt na Kerst.

Donderdag reed ik in de voormiddag naar Mechelen voor het Boekenfestijn. Ik heb daar ooit vrachten boeken gekocht maar die tijden zijn door, ik nam wél een gratis chick lit boek mee dankzij de actie bon en ik genoot ook nog eens van 25% korting. Nog nooit was mijn kasticket zo laag … ik kocht “to do” en “shoppinglist” notepads en inpakpapier voor verjaardagen én de feestdagen. Ik heb zelfs geen enkel boek bekeken … waarom zou ik … met een e-reader op zak !!!

Vandaag ging ik lunchen in de Kapelhoeve met een vriendin ( en ja P.) Ik genoot van het trio van kroketten (kaas-garnaal-gandaham) en we tetterden honderduit. Moeten we méér doen !

Volgende week terug werken !!! (nog 2 weekjes  dit jaar !!!) Ik zie het helemaal zitten zelfs met steunkousen aan, ik voel ze zelfs niet meer zitten of hoe een mens aan alles went ! Ben zelfs blij dat ik ze mag aandoen want bepaalde plekjes doen nog pijn. Beide benen zien nog steeds bont en blauw en trekken in alle kleuren van de regenboog, ik ben benieuwd naar het eindresultaat … dat hopelijk binnen een week of 2 te zien zal zijn !

Leave a Reply

