It’s tree time !

Zaterdag trok ik met bonneke en Kane naar Mechelen naar de Nekkerhal voor de jaarlijkse Libelle Winterfair. Normaal doen we dit op vrijdag maar aangezien ik op controle naar het ziekenhuis moest … , onze tickets hingen al meer dan een maand op mijn prikbord.  Oufit om voor de eerste keer deftig buiten te komen, (a, ja vorige week liep ik in een jogging rond) was  een kleedje mét steunkousen met daarover een nylon Esprit legging en mijn lederen frak.

Ik vreesde het ergst wat drukte betrof en toen we aankwamen om 10u was het aanschuiven tot en met. Gelukkig is daar een mega parking. Het ging héél vlot om binnen te raken maar toen we richting Libelle Club gingen voor onze goodiebag had ik meteen zo’n gevoel van “oké, wegwezen !” We besloten de gangen te bekijken van rechts naar links en dat bleek een goed idee want daar was het minder druk. Eén van de eerste stands die we tegenkwamen was een jong meisje dat steunkousen verkocht 😉 tja had ik die een week eerder tegengekomen, had ik wel een paar zwarte gekocht !

We overliepen zo goed als het hele parcours. Conclusie : positief is dat er meer plaats is om je neer te vleien als je wil eten én dat er meer eetstandjes zijn. Negatief : het begint meer op een gewone markt te lijken door het groter aantal gewone marktkramers/produkten. Ik hoop op méér stands met kerst artikelen. Ook de stands met knutsel materiaal/creatieve toestanden was veel minder dan andere jaren. Of ik volgend jaar terug ga ? Tuurlijk want hun broodjes met huisgemaakte tonijnsla zijn lekker 🙂  (en relatief betaalbaar in vergelijking met hun flesjes water want daar betaalde je 3.25 voor !) én ik ben een kerstfreak én alle goodies die je zo maar meekrijgt (vooral als je abonnee bent dan) maken het alleen al de moeite.

Na de middag ging ik even langs bij Tom Du waar ik alweer naar huis ging met 2 toffe longsleeves voor Kane.

‘s Avonds werd het kerstgerief naar boven gebracht en kwam ons “kerstdorp” tot leven.

Op zondag haalden we een kerstboom : een Nordmann and that’s a first ! Nog nooit zo’n dure boom in huis gehad 😉  Het “kerstdorp” is operationeel en de lichtjes hangen in de boom maar er zijn er te weinig dus wachten we nog met de “opsmuk” van de boom. Het hele huis staat overhoop met alle kerstgerief en decoratie spullen.

2 thoughts on “It’s tree time !

  1. Wel, leuk om te lezen. Ik wil er heel graag naartoe gaan, maar ik vrees ook een beetje het ‘teveel markt’ gevoel. Het lijkt me super om met mijn zus te doen. De reden dat ik dit jaar niet ben gegaan is omdat mijn ex daar staat met zijn vrouw. Hij is nogal snel getrouwd met haar nadat onze verloving verbroken was. Ik heb er wel zelf een punt achtergezet, maar ik had nu echt nog geen zin om ze te zien. Ik hou echter wel van de Kerst sfeer en de kerstkraampjes.

    Like

Leave a Reply

