vinnige/venijnige vrijdag

Vanmorgen een ware adrenaline rush gevoeld … Onzen Bliks (dwerg konijn) was ontsnapt, ineens zag Dean hem aan de schuifdeur zitten. Het beestje is gelukkig zo slim om ff te showen dat hij op vrije voeten rondloopt én doet dat telkens wanneer er iemand thuis is. Maar deze keer was het a very close call … Hij liep direkt naar achteraan de tuin, (terwijl hij de vorige keren naar de zijkant liep waar hij niet weg kan) ging even bij de rechterburen piepen en liep dan richting bos. Ondertussen had ik Dean een potje vol droogvoer laten brengen. Kane was in tranen uitgebarsten en ik dacht ook heel even dat we hem kwijt waren want hij liep richting bos maar sloeg dan gelukkig af richting andere buren waar hij een weggetje insprintte. Ik wist dat ik heel kordaat moest zijn en niet te lang mocht twijfelen want dat weggetje komt uit op een drukke straat … dus snelde ik hem voorbij, ik haalde uit en greep hem klemvast in zijn nekvel, iets wat ik normaal niet graag doe maar het was dat of hem kwijtspelen. En dan zo snel mogelijk heel die afstand weer naar zijn hok … onderweg spartelde hij één keer en nam ik hem nog iets strakker vast zodat hij écht niet meer wegkon. Als straf heb ik zijn hok dichtgemaakt … en morgen verhuist hij naar zijn (zelfgebouwd door Kane en manlief) winterhok waar hij niet uit kan want dat is vanboven afgeschermd en gemaakt van hout. Hoe hij vanmorgen ontsnapt is ? Geen idee want er zijn geen gaten en alles stond juist … Zoveel geluk kunnen we niet blijven hebben … Net voor we vertrokken naar school was er een schermutseling tussen de kids en ineens had Dean de deurklink vast van manliefs bureau … Ik reed naar de Colruyt om een Sint bestelling af te halen en daarna naar den Delhaize. Daarna was het tijd voor mijn loopdate ! Nog even een paar winkels doorstruinen (Zeb en Torfs waar ik de Flair bottekes kocht met een gewonnen waardebon) en de kids afhalen van school. Terwijl Dean en ik onze jas omhoog gingen, komt Kane afgelopen met de net afgehaalde Lego doos in zijn handen … tja zo wist hij meteen met zekerheid wie de Sint is … Gelukkig dat het geen totale verrassing was, Dean was wat geshockeerd toen hij het indertijd te weten kwam. Nadien lieten we Bliksem even loslopen zodat ik meteen kon zien hoe zijn ontsnappingspoging gelukt is : hij steekt zijn snuit helemaal onderaan in het laagste gat van de draad en heft dan de draad omhoog … Na 5′ heb ik hem maar weer in zijn hok gestoken samen met vers hooi en wat korrels. En als afsluiter maakte ik het glazen draaivlak van de microgolf kapot … vandaar mijn titel alhoewel het evengoed Fucking Friday had kunnen zijn 😉

Leave a Reply

