over lopen, kleren en sneeuwvakanties

Maandag morgen liep ik de eerste STR sessie met een bevriende mama die aan haar conditie wil werken, bij mij is het eerder om mijn figuur te onderhouden/fine tunen (in combi met de PP). Viel héél goed mee, ik was al goed opgewarmd omdat ik te voet tot bij haar ging. De laatste 6′ hebben we enkel gewandeld omdat ze kuitkramp had gekregen. Verdere sessies deze week waren niet mogelijk wegens WK disco dansen in Italië  van haar girls !

Na de middag kwam Maurice van het departement Economie om ons dossier te overlopen : de ganse maand september hield ik al onze uitgaven bij (voedsel, sigaretten, verzekeringen, drank, uit eten, leningen, benzine, speelgoed, kleding, dokter en noem maar op !!!) ik moest een aantal dingen voorbereiden zodat hij op minder dan een half uur naar zijn volgende klant kon (loonfiches, water en energie afrekeningen, mutualiteit, duurzame goederen aankopen, etc.)

Dinsdag avond hadden we vergadering op school. Alle zesde klassers gaan op sneeuwklassen elk jaar. Dean zit volgend jaar in het zesde en moest nu al ingeschreven worden. We kregen een hele uitleg over het hoe en waarom en een spaarplan, de eerste storting mag deze maand al gebeuren … Er zaten tot mijn grote verbazing wel meerdere angst-voor-het- loslaten- mama’s !!! Ik kreeg al de tranen in mijn ogen door er gewoon over te praten, dat wordt wat in 2016 als hij vertrekt … Ondertussen is onze krokus skitrip geboekt en voorschot betaald, we verblijven in een vakantiewoning in het Zwarte Woud !

Er wordt dagelijks geoefend met maaltafel 2 momenteel, Kane wil dat enkel oefenen met papa, ik hou me bezig met de leesvaardigheden ! En hij gaat vooruit. In zijn maaltafel boekje van school verscheen heel veel rood … woensdag had hij maar 2 fouten. Oef !!! Dat ze nog maar wat wachten met de volgende maaltafel ! Zijn dictees daarentegen komen foutloos terug !!!

Woensdag deed ik mijn gewonnen ZEB bon van Sprinkles on a Cupcake op, dat ging supersnel ! (foto in weekoverzicht !) en Dean vond een broek bij Ozo Heppie, een grijze VIngino Jeans met stretch die ondertussen al vakkundig werd ingekort !

Vrijdag morgen had ik afgesproken in Ikea met iemand die ik jaaaaren geleden online leerde kennen via een thuisblijfmama forum, we hielden contact via mail en onze blogs. Ze heeft een groot gezin en had één van haar oudere dochters mee én de nieuwste aanwinst, Fee, die deze maand 5 maandjes wordt. Een schattig meisje dat kirt en glimlacht, ik zou er wel weg mee weten voor enkele uren maar ik zou ze daarna graag terug geven 😉 We ontbeten samen in Ikea Zaventem, een aanrader trouwens, ga ik zeker binnenkort eens doen met ons gezinnetje.

tijdens het aanschuiven aan de kassa begon ze het ni meer leuk te vinden
tijdens het aanschuiven aan de kassa begon ze het ni meer leuk te vinden en hield ik ze maar al te graag vast !

Ondanks het feit dat we mekaar irl nog maar 2x eerder zagen, waren we direkt aan het tetteren als vanouds ! Met sommige mensen klikt het direkt . Ik ging mee de winkel in en reed rond met de kar met haar aankopen en hielp bij het laden van de auto. We zien mekaar dit jaar zéker nog terug wsl dan in Bar Marie in Mechelen !

One thought on “over lopen, kleren en sneeuwvakanties

  1. Bar Marie is wel leuk, maar het is ook wel een beetje een gimmick stek, beetje arty farty… Het eten is er best ok, maar ik ken qua produkten echt wel betere ontbijt- en lunchplekken. Het interieur is echter top en ook de free wifi trekt aan, je ziet er zowat iedereen met z’n laptop op z’n schoot.
    Bij hubbie en mij is het een favoriete refuge als we onze poetsvrouw niet voor de voeten willen lopen op vrije dagen of als we ‘s morgens eens willen bijpraten met de kids op school. “Doe uw uniformke maar aan” zegt hij dan, bedoelende op bruine botten en een retro kleedje of rok. 😀 , om maar te zeggen dat het er vol hipsters zit. Het is ook de vaste stek van alle Sanoma redacties, je spot er dus ook vaak een BV die een interview geeft aan een journalist.

    Like

Leave a Reply

