goed gestart

De boys zijn gisteren goed gestart zonder probleem !!! Een heel verschil met vorig jaar toen er tranen aan te pas kwamen (maar toen waren we pas teruggekeerd uit Tunesië en hadden we Dean’s verjaardagsfeestje gehad met de familie, dat was allemaal nogal veel en de overgang was te bruut) Zondag bleven we rustig thuis en genoten we van frietjes en lekker thuis zijn, ik sorteerde Legoblokjes volgens kleur en toen ik dacht dat het gedaan was, vonden we nog een speelbak vol … ik sorteerde meteen alle speelbakken (want ik wist dat hier en daar nog kleine hoeveelheden gingen teruggevonden worden) Een mooi werkje dat achter de rug is, mijn poep deed op het einde keiveel zeer (a, ja ik zat op zo’n klein Ikea stoeltje 😉    )

2014-09-01 08.29.33

Na school nog snel kaftpapier gaan kopen want dat was ik compleet vergeten (ik had enkel van dat transparant spul voorzien !)

Vandaag hebben de kids huiswerk : Kane moest alle letters die hij vorig jaar geleerd had schrijven en Dean had een blad rekenhuiswerk en moest zijn Frans 3x lezen én hij heeft zijn eerste WP dictee overmorgen !

Ik kreeg na de middag een technieker over de vloer om onze droogkast te herstellen. Die dateert van 2010 en maakte een vreselijk schrapend geluid … die kerel draaide de trommel enkele keren tegen de klok in en toen viel er een steentje in de trommel … écht een dom blondjes moment zei ik waarop hij antwoordde dat ik heus niet de eerste was met zo’n steentje ! Normaal moest hij 130 euro vragen maar dat vond hij er zelf lichtelijk over voor amper 1′ werk dus ging hij voor het laagste tarief mogelijk … 85 euro … duur steentje … Ik neem nooit nog het woord “sparen” in de mond want telkens als ik dat zeg, stapelen de onvoorziene uitgaven zich op … Manlief kwam gisteren al met een boete van de flikken thuis voor te hard te rijden, 50 euro down the drain … (hij reed 80 waar max. 70)

Toch nog maar eens een Lottoke kopen zekers 😉

En Dean heeft zaterdag besloten om zijn verjaardagsfeestje voor de klasgenoten alleen te doen, er waren plannen om het samen met Stef te doen maar de ideëen lagen te ver uiteen en ook de gastenlijst zou voor problemen zorgen. Hij wist meteen ook rond welk thema het ging draaien etc.  dus ik weet wat doen : inspiratie opdoen via youtube, Pinterest, Etsy …

 

 

Leave a Reply

