initiatief nemen

Woensdag kreeg ik van mijn klant te horen dat ze me moet laten gaan (weliswaar met spijt in het hart) omdat ze zonder job/inkomen zit, (ze gaf haar opzeg aan haar baas … ) nog 2 weken en dan is het daar over and out en dat vind ik spijtig, ik zal er dan bijna een jaartje geweest zijn. Het klikte, zowel met haar als met het huis … Mijn hersenen gingen daarna ff in overdrive : het kantoor een andere klant laten zoeken, zelf op zoek gaan of van 19u naar 20u gaan (want er wordt tegenwoordig enkel in blokken van 4u gewerkt). De 20u  optie werd onmiddellijk van tafel geveegd wegens te veel stress (de kids zouden dan ergens moeten “gedumpt” worden tot minstens half 1, da’s dan ook later eten en het is dan juist macaroni). Het bureau zelf laten zoeken zag ik ook niet zitten wegens dat zou wel eens een tijd kunnen duren en op EW (Economische Werkloosheid) staan, is héél droevig voor de portomonnee … Dus nam ik het heft in handen en belde ‘s avonds aan bij mijn buren en de vrouw des huizes was meteen kei enthousiast. Dus normaliter zal ik daar voor de eerste keer starten de tweede week van september (want de eerste week neem ik verlof !) Kane mocht naar een verjaardagsfeestje en kon meerijden met het feestvarken zodat Dean en Stef een aantal uurtjes op hun gemak waren 😉

Ondertussen kreeg ik via mail een heel aantal extra PP oefeningen van mijn diëtiste. Keihard blijven doorgaan is de boodschap ! Na een weekend van 2  dagen na mekaar barbecue én dessert en de Mc Donald afgelopen dinsdag was de weegschaal akelig de hoogte in gegaan, op vrijdag was de schade gecorrigeerd, het blijft super voorzichtig zijn en nadenken wat ik eet … voor de rest van mijn leven !

Donderdag na de middag kwam een afgevaardigde van de KUL om ons te interviewen ivm het nieuwe game platform dat de kids 2 weken konden testen. Het was niet altijd simpel om op haar vragen te antwoorden, ze had ons bij aanvang verwittigd dat ze vooral veel “waarom”vragen ging stellen en idd. het was niet eenvoudig om daar effectief in detail op te antwoorden maar het is ons gelukt, na een uurtje was de beloning in de pocket (Supreme Award cheques t.w.v. 50 €) Daarna mochten ze nog enkele uren gaan spelen bij Stef !

Vrijdag gingen we samen met bonneke naar de rommelmarkt in Boortmeerbeek waar Peter P. stond. Dean vond er 3 Skylanders die hij nog niet had voor 10€ en Kane ging naar huis met een tractor met kar die we op de kop konden tikken voor 35€. Na de middag was het regen en koud, voor het eerst in lange tijd trok ik iets met lange mouwen aan én ook kousen.

Leave a Reply

