de wonderen zijn de wereld nog niet uit …

Gisteren morgen stak er een postkaartje vanuit Frankrijk in onze bus, vond ik raar want zover ik weet ging daar niemand die we kennen op vakantie. Toen ik het omdraaide zag ik ons adres staan maar de naam van onze buurman. Ik stak het kaartje dan ook in zijn bus.

Na de middag toen we terug thuis kwamen van Ozo Heppie (waar we voor Dean een jeans bermuda en blauw t-shirt vonden), zette Dean de groene bak op zijn plaats, ik opende de poort met de sleutel en werd prompt aangesproken door onze buurman (die sinds we begonnen met bouwen van ons nieuwe huis heel raar/idioot deed en mijn ouders en man geregeld lastig viel). Hij sprak me aan en bedankte me voor het bezorgen van het postkaartje. Ik zei dat dat maar een kleine moeite was en dat hij ook geregeld pakjes aanneemt wanneer ik niet thuis ben. En wat er toen volgde, had ik totaal niet verwacht : hij excuseerde zich voor zijn gedrag van de afgelopen jaren tegenover ons én mijn ouders en of we dat niet achter ons konden laten. “Zand erover”, antwoordde ik, waarop hij zei “nen hele camion zand”. Ik zei hem dat het leven inderdaad te kort is en toen vroeg ik hoe het met zijn madam was. Ik wist dat ze met een tenniselleboog zat. Ze herstelt momenteel van een operatie aan de elleboog. Over elleboog miserie kan ik meespreken dus ging het gesprek daar een tijd over. Uiteindelijk besloot hij met de woorden dat hij blij was dat we terug “on speaking terms zijn”.

Blij dat dat in orde is. Dat geeft me hoop ivm andere bepaalde personages 😉

Kane werd ‘s avonds netjes afgeleverd door de nichtjes en tante A.  Dean zag het wel zitten om nog een nachtje/dagje langer alleen te zijn. Volgende maand mogen ze samen een nachtje op logement.

Vandaag geniet ik van nog een dagje thuis. Alle kleren zijn gewassen en weggelegd en het huis is proper dus geniet ik van een goed boek op mijn e-reader !!!!

2 thoughts on “de wonderen zijn de wereld nog niet uit …

Leave a Reply

