week 2

De tranen zijn gedroogd na het verlies van België tegen Argentinië, kwartfinale op een WK is niet slecht maar we droomden toch van die halve finale. Geen enkele match heb ik volledig gezien, ofwel tokkelde ik op mijn laptop of las ik in mijn e-reader of sliep ik gewoonweg (de match tegen de USA werd ik wakker toen de verlengingen begonnen !)  De  vlag die Peter P. vorige week had meegebracht (en die persé omhoog moest) is ondertussen terug binnen gehaald.

Werchter is ook zo goed als geruisloos gepasseerd ware het niet dat onze wegen werden overspoeld door Ollanders. Woensdag in de namiddag hoorden we soundchecken maar tijdens de 4 dagen festival hoorden we absoluut niets, nada, nothing en dat vind ik spijtig … Die nieuwe geluidsnormen worden wel degelijk gerespecteerd lijkt me wat me naadloos doet overgaan tot de geluidshinder die we hier geregeld ervaren sinds de vliegroutes zijn veranderd. Ik ben groot geworden met vliegtuigen boven mijn hoofd die landen en daar maken we dan ook geen punt van maar vliegtuigen die vlak boven je huis opstijgen da’s een heel ander verhaal.  Je voelt de trillingen in je buik terwijl je in je hangmat ligt en je moet soms stoppen met praten … en dat blijft ook enorm lang doordaveren vooral bij de zwaardere exemplaren. Gelukkig hoeven we dit niet zomaar te slikken als een stelletje makke lammetjes en bestaat de aktiegroep “Leuven Rechtdoor” ondertussen op Facebook waarvan manlief en ik lid zijn. We zullen ons steentje proberen bij te dragen in de strijd tegen de huidige vliegroute. Aan de geïnteresseerden onder jullie : liken die handel op FB en de petitie tekenen want wie niks doet, leeft niet  !

Vanmorgen trok ik met mijn 2 boys naar Leuven want er stonden enkele winkels op mijn verlanglijstje. Om 10u waren we geparkeerd in de Bond. Ik had me verheugd op Zara maar ging er met lege handen naar buiten ! Pull & Bear leverde een kleed op voor de winter voor nog geen 15 euro. Dean kreeg een verjaardagskadoke in den BS (ne Skylander) en Kane een die cast oplegger. Ik sprong totaal onverwacht Mango binnen en keerde buiten mét een jeans short salopet met gaten en 2 zomerjurkjes voor nog geen 70 euro !!!!! Bij Intertoys kochten we Loom onderdelen, een strand kraanwagen voor Kane én de Lego Creator poes/muis voor mij 😉 We dronken ne cola in brasserie Memling en gingen allen happy naar huis ! Da’s voor herhaling vatbaar zo naar de stad gaan met die gasten !

20140707_105839

Kane verveelde zich heel even en Dean maakte prompt de treinbaan in mekaar met randanimo
Kane verveelde zich heel even tijdens het weekend toen het regende. Dean stak prompt de treinbaan in mekaar en zorgde voor randanimo
Leave a Reply

