plezant uitje

Vrijdag tegen half 11 naar een vriendin gewandeld om samen kleertjes te gaan shoppen bij een andere mama thuis die home parties doet voor  Tom-Du, ik had er nog nooit van gehoord (ze bestaan al sinds 1993 en komen uit Nederland en zijn enkel zo verkrijgbaar) maar was aangenaam verrast. Vorige week stak de uitnodiging in de bus. Ik kocht 4 T-shirts voor Dean (want in Kane’s maat was alles bijna weg, wat er nog lag was té klassiek voor hem) in een leuk stofje voor 47 euro. En ze verkoopt ook nog sakosjen en juwelen 😉 iets om in gedachten te houden voor mijn volgende “shopparty”.

Daarna gingen we iets eten in het Klooster hier in het belevingsmuseum omtrent den oorlog waar eveneens een brasserie gevestigd is ‘De Engelenburcht’, de kaart was heel beperkt want er werd gewerkt in de keuken en ook in de binnentuin is alles verre van in orde … Ik ging voor de salade fit en gezond (want wat ik wou was niet voorradig) maar aangezien die vegetarisch was (en ik de afgelopen maanden genoeg groenten gezien heb) combineerde ik met grijze garnalen (die op de beperkte kaart stonden in combi met carpaccio van courtaboeuf tomaten). Een foto volgt in het “Happy Days” overzicht van komende zondag. Ik werd er maar een beetje blij van want achteraf ging ik met een vrij leeg gevoel naar huis en dat kan toch niet de bedoeling zijn : het bord is niet gevuld genoeg volgens mijn bescheiden mening. Positief was wel het aantal grijze garnalen en de prijs die onveranderd was. Een cola van 2.10 euro is ook niet goedkoop. Ik vrees dat ze serieus uit hun pijp zullen mogen komen om dit overeind te houden … voor zulke prijzen verwacht ik een goed gevuld bord met wat er op het menu vermeld staat (en daar vond ik nergens feta terug !) Ik geef ze voorlopig het voordeel van de twijfel en keer nog eens terug binnen een maandje of zo.

Het gezelschap was geweldig, we taterden er duchtig op los. Het is leuk om met iemand op dezelfde lijn te zitten ! Dit moeten we méér doen !

Aan de school praatte ik bij met een Franstalige mama waar ik veel te lang niet meer mee geklapt had. Ik maakte ook een kort praatje met de juf van Kane die me vertelde dat de klasverdeling voor volgend jaar in de boekentas stak … die ik met een bang hart las thuis. Mijn “buikgevoel” zat er boenk op : hij zit bij de juf waar we op hoopten mét zijn vriendinnen maar hij is zijn beste maat sinds dag 1 kwijt en nog een paar andere én hij zit terug samen met diegene wiens mama een probleem heeft met mij 😉

One thought on “plezant uitje

  1. Blij dat er toch ook nog plaats is voor good old girl’s talk bij een leuke lunch! Dat is toch nog altijd plezanter dan virtuele vriendschappen hè! En als het dan nog eens gekoppeld is aan shoppen, dan is het helemaal goed! 😉
    Enne, “een mama die problemen heeft met mij”… ik heb iets gemist blijkbaar??

    Like

Leave a Reply

