(pré) weekend

Donderdag avond installeerde manlief een nieuwe afvoerpomp van 71 euro in onze 12 jaar oude AEG wasmachine, op Paasmaandag kwam er telkens E20 op het scherm. Da’s een geweldige besparing want een nieuwe machine kost een pak geld … nu maar hopen dat ze nog wat jaren verder blijft werken.

Vrijdag na school reden we richting logo voor Kane, de sessie was supergoed gegaan. Nadien trokken we naar den Intersport voor een nieuwe tennis racket, short en shirt en het was 2+ 1 gratis dankzij een promo blaadje dat met de reclame was gekomen dus was het goedkoopst gratis en dat was zijn shirt ! Effe naar huis, omkleden en dan richting tennisveld. Ik kwam in een mega file terecht die veroorzaakt werd door de middelbare school waar 2 bussen stonden en een hoop leerlingen met bagage.

Zaterdag morgen sloop ik als een dief in de nacht het huis uit zodat ze allemaal nog konden uitslapen. Ik was wakker om tien na acht en besloot op te staan en rustig te ontbijten. Daarna trok ik met bonneke richting Potvolbloemme omdat het open deur was met 10% korting, ze hebben het hele jaar door leuke spullen in hun winkel en je vindt er altijd wel iets origineels. De eerste “plantjesaankopen” zijn gedaan, er zullen er nog volgen maar het zal minder uitbundig worden dan vorig jaar.

Na de middag plantte ik nog wat sla en legde ik een zaailint met wortel en met spinazie in onze moestuin. Ik zaaide ook pastinaak. Superbenieuwd of dat allemaal gaat uitkomen. De sla die ik woensdag plantte, ziet er alleszins picco bello uit !

Manlief reed met de kids naar Boutersem om onze 8 Dr. Oetker pizza’s af te halen die we krijgen om uit te testen met dank aan The Insiders. Ik ben weer een keertje geselecteerd, één van de 5000. Dat wordt dus een pizza party heel kortelings, alleen keispijtig dat ik (voorlopig) ze zelf niet mag proeven …

Daarna begon de grote opruim/sorteer actie. Kane had er weer een zootje van gemaakt. Eén van zijn hobbies is dozen verzamelen en die volproppen met vanalles en nog wat, het was vooral die puinoop dat moest worden uitgemest. Het had weer heel wat voeten in de aarde vooraleer er gestart werd maar op een klein uurtje was het in orde en gelukkig dat het maandag DI(e)FTAR is want er werd ook wat afval verzameld !

Zondag werd een rustig dagje : ik stofzuigde en dweilde en begon in een Nederlandstalige misdaad thriller te lezen van Jo Claes dat zich afspeelt in Leuven. Ik zat tegen de avond aan 250 blz., leest als een trein dus.

Kane ging naar de Scouts en had zich goed geamuseerd zoals altijd. Verder was het een rustige zondag !

Leave a Reply

