onverwacht thuis

Vanmorgen een sms van mijn werkgever met de boodschap dat ik mocht thuisblijven omdat er bij mijn klant iemand met buikgriep in bed stak ! Dat was een onverwachte meevaller, da’s een EW’ke dan !

Zo kon ik rustig naar Suzy rijden om me te bevoorraden en naar de Spar voor de wekelijkse boodschappen. Nadat de kids hun macaroni hadden binnen gespeeld reden we naar Aveve om slaplantjes te kopen en een rode peper plantje. Bij Verstreken kochten we nog potgrond, een nieuwe plantenspuit (voor de bladluizen weg te sprayen) en een Elho schupke (bijzonder handig bij het bloembollen planten wegens afmetingen erop !) en een snoep tomaat plantje.

Thuisgekomen vlogen Kane en ik er meteen in : eerst moest de plantenbak klaar worden gemaakt, ik legde er een vuilzak in als basis met enkele gaten erin om eventueel overtollig water te laten verdwijnen. Een laag potgrond en daarna een laag bio verrijkte potgrond en om te eindigen nog gewone potgrond. Hij staat vol met sla net als 2 bloempotten. Ook in de tuin kwamen er 2 rijen sla ! Nu hopen dat alles goed groeit zodat ik binnenkort eigen oogst kan opeten !

voor
  voor

20140423_160540 20140423_16054820140423_160556

Leave a Reply

