familie vakantie !!!

Zaterdag 5 april

We rolden uit ons bed rond half 7 want vandaag was het zover : onze allereerste mega familievakantie samen met bonneke en bompa en Peter P. met tante C. en Kyara ! We namen nog afscheid van Bliksem en toen reden we naar de Vijfeikenstraat waar we aankwamen rond tien voor zeven. Iets na zevenen kwam er een grote, witte bus de straat ingereden en Peter P. was er nog niet. Zij bleken net vertrokken te zijn. Den transfert was voorzien rond 7u18.

We bleken de enige passagiers te zijn die moesten gedropt worden op de luchthaven, dat was al meteen een voltreffer ! De chauffeur besloot langs de Omleiding te rijden ipv via de gewoonlijke weg die wij nemen nl. den Haachtsesteenweg. Gelukkig dat het nog vroeg was én weekend want anders hadden we hier al serieus wat tijd verloren. We moesten zelf tot aan de luchthaven wandelen met al onze valiezen (7 stuks) dus namen we ondertussen drie bagagekarren.

In het luchthavengebouw was het pokkedruk, ik heb het nooit zo druk meegemaakt : een wir war van mensen die in alle richtingen stompen en duwen. Het was dan ook de allereerste dag van de Paasvakantie. Gelukkig dat we niet ver moesten gaan naar incheckbalie 106 van Pegasus, de lange wachtrij bewoog geregeld zodat we al snel in rechte lijn naar de balie konden. Daarna door de grenscontrole, ook daar een rij die op een typisch Belgische manier werd gevormd. Ondertussen tikte de klok ongenadig verder en we bleken naar gate 85B te moeten .. Normaal gezien heeft een mens meer dan tijd genoeg zodat je ook al eens een taks free shopke zou kunnen doen maar dat was dus niet het geval …

Aan de security check was het al even druk natuurlijk, Dean werd gefouilleerd want hij piepte, bleek er een muntje in zijn broekzak te zitten. Manlief moest de trolley met de camera, Nintendo en laptop uitladen. Toen bleek dat we verkeerd aan het lopen waren naar de gate begon ik het zowat te krijgen en vroeg ik aan de eerste de beste die ik tegenkwam waar de gate juist was, bleek het aan gate 28 naar beneden te zijn zodat we wisten dat we met een bus naar ons vliegtuig moesten. We waren zelf al te laat en toen bleek dat we nog moesten wachten op enkele laatkomers. Zes personenen zaten op rij 15 en de rest op rij 24. Rij 15 is aan de nooduitgang wat positief is omdat je daar een zee van ruimte hebt. We zaten allemaal neer toen bleek dat de kids daar niet mochten zitten wat logisch is wanneer je een noodsituatie hebt … Alle kids gingen dan op rij 24 zitten wat ik niet leuk vond. Serieuze fout van den check in dus !!!

We vertrokken uiteindelijk met een vertraging van 25 minuten door de drukte. Het cabine personeel bleken direkt niet mijn grootste vrienden te worden. Ze spraken géén talen, enkel Turks en één Engels en kwamen vrij arrogant over.  Ze mixten bestellingen door mekaar. De ene keer klonk door de intercom dat er 2 menu’s waren en de andere keer bleek er al geen chicken meer te zijn. Eerst bleek er geen ontbijt te zijn en daarna weer wel.  Waar is den tijd dat een mens nog gratis eten kreeg tijdens alle vluchten ! Een stelletje soepkiekens waren het !!!

De vlucht zelf verliep voortreffelijk. Bij het landen kregen we zo’n drietal keer het gevoel in een attractie te zitten maar de piloot landde op een aangename manier, ik had amper last van mijn oren. De paspoort en visa controle ging goed vooruit zodat het even wachten was op de bagage. Buiten werden we opgewacht door de Sunweb hostess die ons richting balie 13 stuurde. Aan die balie was het aanschuiven, toen hadden we het ondertussen wel allemaal gehad met het wachten !

Toen we zagen welk vervoer we hadden, waren we alle aanschuif miserie vergeten : een recente kleine Mercedes bus waar maar 2 andere mensen inzaten. We wachtten nog op 1 persoon maar vertrokken uiteindelijk zonder ! We moesten geen andere hotels aandoen ! Onze chauffeur gaf plankgas en de kilometers vlogen voorbij. Dit was van ons allen onze grootste vrees : de 2u durende transfer naar het hotel maar dit bleek in de praktijk helemaal niet zo te zijn. Nadat we even stopten om de benen te strekken, waren we binnen de 10′ ter plaatse aan hotel Meryan nabij Alanya (Turkije) !!!

Na het typische registratie document ingevuld te hebben, kregen we onze deurpasjes en konden we de kamers betreden. We zitten allemaal op het eerste verdiep dat makkelijk bereikbaar is met een verbazingwekkend laag aantal trappen. Peter P. zit naast ons (allebei in een familiekamer) en bonneke en bompa wat verder op de gang.

Nadat we op het gemakste hadden uitgepakt, gingen we naar het restaurant dat groot bleek te zijn ! Met een apart rokersgedeelte (da’s écht ni meer van dezen tijd !) Iedereen bleek zijn gading te vinden. Rond 22u15 trok iedereen richting kamer want het was een superlange toch wel vermoeiende dag geweest !