opvoeding

De dochter (tiener van 15) van mijn donderdag morgen klant was thuis, a ja, examens gedaan en dan moet de jeugd niet meer naar school. In mijnen tijd was dat toch ni denk ik ! Veel last had ik er niet van want ik begon boven terwijl zij beneden op de piano zat te tokkelen, ik hoorde amper wat er gebeurde op Studio Brussel maar gelukkig was ze het al vrij snel beu.

Toen ik de trap deed, was ze naarstig aan het sms’sen. Toen de deurbel ging, haastte ze zich naar de voordeur, deze werd dichtgetrokken en toen was ze met een vriendinnetje weg, zonder iets te zeggen, dat vind ik zo laag hé, ik kan er geen beter woord voor vinden, dat getuigt van geen respect én een totaal gebrek aan opvoeding want da’s toch elementaire beleefdheid of overdrijf ik hierin ???

Mijn donderdag namiddag klant heeft een zoon die universitaire studies doet en die is al geen haar beter. Gelukkig is hij weinig of zelden thuis wanneer ik toekom. Ook hij is het al enkele keren afgebold als een dief in de nacht zonder iets te zeggen. Zij zijn de uitzonderingen want er zijn er ook anderen die wél sympathiek zijn !

Leave a Reply

