personeelsfeest

Bijna 3 jaar geleden werd de firma waar ik bij werk overgenomen door Limburgers. Sindsdien is het elk jaar personeelsfeest, gisteren was de derde editie en ik had besloten om toch maar eens te gaan … De eerste keer was ik ziek en vorig jaar had ik echt geen zin en was ik zogezegd op familieweekend.

Gisteren was ik er bij en ik ben blij dat ik geweest ben want zo komt een mens één en ander te weten … De plaats van afspraak was het Brouwershof in Haacht, daar kwam ik jaren geleden al wel eens. Ik kwam er toe rond 18u en er waren al aardig wat dames aanwezig. Er werd een alcoholvrije aperitief geserveerd die best lekker was. Al snel mochten we plaats nemen.  Alles werd in buffet vorm gepresenteerd. Koude voorgerechten : zalm, koud kippenboutje, meloen met parmaham, mini gevulde tomaatjes met grijze garnaal, sla, wortel, tomaat en komkommer en cocktailsaus, die laatste proefde totaal niet naar wat het zou moeten smaken en de helft van de dames besloot wijselijk om de wortelen niet op te eten (ik was dus blij dat ik niet de enige was !) want die baadden in één of andere vieze olie … Alles was smakeloos en vooral een pover aanbod naar mijn mening …

Op naar de tweede ronde : warm buffet met kroketten en gegratineerde aardappelschijfjes, qua groenten warme mini tomaatjes met iets groen, ik vermoed iets boon achtig, het was er zo donker dat je niet eens zeker was van wat er in je bord belandde. Verder 2 soorten vis, chipolata worst, gyros en kip. Ook hier had ik mijn bedenkingen bij (en ik was lang niet de enige !)

Dan hoopt een mens dat ze het beste voor het laatst bewaren maar dat was wishful thinking … Bollen vanille ijs en een aantal mini stukjes taart kan je het niet noemen, cake ook niet … Al even smaakloos als de rest …  Waarom geen chocomousse of apfelstrüdel en consoorten ? Gelukkig viel het gezelschap héél goed mee. Ik besloot direct om het gesprek te openen en daarna ging het vanzelf. Dit soort event is de enige keer dat ik collega’s tegenkom (en ook op cursus op het einde van het jaar maar dat is een heel beperkt aantal). Best eens leuk om over klanten te praten en te vergelijken. En de Afrikanen kropen weer samen aan één tafel en de Engelstalige ook en ik zat tussen de Belgjes en zo gaat dat altijd en dat vind ik zo stom … i.p.v. eens te socializen maar neen dat interesseert hen niet want ze spreken totaal geen andere talen. Ik had héél even contact met een Spaanse collega waarvan ik het bestaat niet afwist, een vriendelijke, kokette madam !

Maar we kwamen te weten dat niet iedereen gelijk voor de wet is want het bedrag op de MC die we krijgen,  is niet voor iedereen hetzelfde. De grote baas besloot om zijne zaterdag hier aan op te offeren om uit te pluizen hoe dat juist zit, benieuwd hoe dat gaat aflopen ? Volgende week moet ik langs om mijn planning op te halen en de MC af te halen en de DC in te dienen !

One thought on “personeelsfeest

  1. Wat lijkt me dat moeilijk… gaan werken zonder contact met collega’s. Voor mij is het contact met collega’s en leerlingen iets waar ik energie uithaal en mij in de moeilijkere momenten door de job sleurt. Ik zou dat moeilijk kunnen missen denk ik.
    Ik merk bij onze poetsvrouw dat dat voor haar ook lastig is. Zij heeft wel contact met een paar van haar klanten (bij ons werkt ze zelfstandig terwijl wij gaan werken zijn), vaak de al wat oudere mensen, maar uiteindelijk blijft dat toch een baas-poetsvrouw relatie. Zij zegt dat ze dat ook toch ook mist, zo het gemoedelijke babbeltje tussendoor.
    Trouwens, het Brouwershof, dat is al lang een no go voor ons, verhaal verbaast me niks. We hebben daar ooit een rat zien lopen op het terras en het heeft ook ooit zijn deuren moeten sluiten owv de voedselveiligheid, brr…

    Like

Leave a Reply

