enquête

Enkele weken geleden stak er een brief in de bus van de FOD economie met de boodschap dat we geselecteerd waren om (verplicht) mee te doen aan een enquête naar de arbeidskrachten en dat er een medewerker zou langskomen om de vragen te stellen. We waren hier niet gelukkig mee maar wat moet moet …

Donderdag avond stak er een kaartje van die medewerker in de bus met de mededeling dat hij een tweede keer  zou langskomen op zaterdag tussen 13 en 15u. Vanmorgen belde we hem op om te melden dat rond 14u30 wenselijk zou zijn (want we moesten ergens naartoe dat niet kon worden uitgesteld). Toen we op de terugweg waren, belde hij ons op om te vragen of binnen 5′ ook goed was. Uiteindelijk kwamen we gelijktijdig aan ons huis aan.

Een gepensioneerde mijnheer die hier niet ver vandaag woont, een sympathieke kerel stelde eerst vragen aan manlief en daarna aan mij : welk werk ik doe, hoeveel uur, hoeveel km ik daar moet voor afleggen, hoeveel ik verdien en nog meer. Vrij kort eigelijk en hij eindigde met de vraag of we willen meewerken aan een (vind ik toch wel ) goed betaalde enquête. We stemden toe nadat we de details hadden gekregen. Zo ben ik het gewoon eigenlijk om betaald/vergoed te worden als ik aan zoiets mee doe … Afspraak in augustus !

One thought on “enquête

  1. Dat is mijn werkgever. Ik vermoed dat het die enquete is waar je dagelijks je verbruik moet invullen, online. Ik heb dat ook eens gedaan, een maand alles bijhouden en doorgeven. Heb daar 130 euro voor gekregen.

    Like

Leave a Reply

