verstrooid geweest !

Onderstaande mail van 3 Suisses belandde afgelopen woensdag omstreeks half 3 in mijne mailbox :
Beste Mevrouw VANDENHOUDT

Tenzij wij ons vergissen, stellen wij vandaag vast, dat er ondanks onze vorige rappel nog een saldo vereffend moet worden.

Om extra rappelkosten van 11,90 EUR te vermijden, verzoek ik u ons vóór 21/02/2014 de som van 149,70 EUR te betalen.

Uw situatie op 11/02/2014
Omschrijving Datum Nº v/h het pakje Verschuldigd bedrag Betaald bedrag
Factuur 12/11/2013 NO 9956826351 143,71 EUR
Kosten 2de rappel 11/02/2014 NO 9956826351 5,99 EUR
TOTAAL TE BETALEN 149,70 EUR

Wij hebben uw betalingen en terugzendingen geregistreerd tot 10/02/2014. Als u onlangs bovenstaande pakjes betaalde, gelieve dan met deze mail geen rekening te houden.

Rekeningen worden hier altijd tijdig betaald dus voelde ik  nattigheid, ik kan me natuurlijk wel eens vergissen maar ik wist direkt dat er iets ni klopte want dat bedrag was wel degelijk van onze rekening gegaan begin deze maand … Effe de admin checken, het was snel duidelijk wat er was misgelopen … Ik had inderdaad dat bedrag gestort maar niet naar 3 Suisses maar naar een concurrent nl. La Redoute.

Ik belde met La Redoute en zij bevestigden mijn storting. Ze stuurden me een mail met de vraag mijn IBAN gegevens terug te mailen wat ik direkt deed.

Ik stuurde een maal naar 3S terug met de duidelijke boodschap dat ik geen rappels gekregen had.

Exact één dag later (gisteren na de middag dus) arriveert dit :

Beste  mevrouw Vandenhoudt

Wanneer u kiest voor betalingsuitstel bij uw bestelling, ontvangt u voor de vervaldatum van het uitstel een mail om u eraan te herinneren dat de betaling bijna verwacht wordt.
Als wij deze niet tijdig ontvangen wordt er een rappel verstuurd.
Deze wordt als 2e rappel beschouwd omdat u al eerder een herinnering kreeg opgestuurd waarbij geen kosten werden aangerekend.
We zien uw betaling tegemoet.

Met vriendelijke groeten

Annick V., Uw consulente 3Suisses

Waarop ik droogweg terugmail dat dat geen antwoord is op mijn vraag en dat ze van mij geen bestellingen meer moeten verwachten in de toekomst. Vandaag kreeg ik deze ietwat vriendelijkere mail.

Beste  mevrouw Vandenhoudt

Ik begrijp dat dit voor u een vervelende situatie is.
Vermoedelijk werd uw voorgaande mail ook verkeerd geïnterpreteerd. Onze excuses hiervoor.
Heeft u enig zicht bij La Redoute wanneer de terugbetaling zal gebeuren?
We kunnen de rappel nog even blokkeren en uiteraard de rappelkosten laten rechtzetten.
In afwachting van uw antwoord,

Met vriendelijke groeten

Tanja, Uw consulente 3Suisses

Ik stuurde  meteen een mail terug met de duidelijke boodschap dat dat nogal een manier is om klanten te behandelen die al klant zijn sinds 1997 en nooit te laat betaald hebben.

Maandag zal het teruggestorte bedrag van LR er wel op staan en zal ik dat doorstorten naar 3S en geen cent meer … De zomercatalogus steekt al klaar om te vertrekken met de papier en karton ophaling en alle post die nog toekomt, zal daar eveneens in verdwijnen.

UPDATE 15/2

Beste mevrouw Vandenhoudt
Wij zien uw betaling tegemoet waarna de rappelkosten uitzonderlijk rechtgezet zullen worden.

Met vriendelijke groeten

Nicole, Uw consulente 3Suisses

Toch raar hé als ge zegt da ge klant af zijt da ze ineens de rappelkosten kunnen laten vallen ! Weer een bewijs van u ni te laten doen éh, don’t mess with me !!!

 

Leave a Reply

