weekend

Op vrijdag belde ik (zoals bijna elke maand) naar het syndicaat om te vragen waar mijn IGU bleef … Ik kwam te weten dat het eigenlijk de fout is van mijn werkgever dat mijn 131B blijft “hangen” in hun systeem, het wordt niet direct verwerkt omdat er iets is met één of andere datum bla bla bla dus ik zal geregeld moeten blijven bellen, vrees ik.  Ach ja het is de moeite waard geweest want het bedrag is gestort of vertrekt maandag ten laatste.

Zaterdag hield ik het rustig en bracht ik grotendeels al zittend door wegens een irritant probleemke …  ‘s Avonds  keek ik samen met de kids naar “The sorcerer’s apprentice”, een Walt Disney avonturenfilm uit 2010 met Nicholas Cage in de hoofdrol. We waren vrijdag avond beginnen kijken maar omdat hij nogal lang duurde besloot ik hem op te nemen.

Zondag na ons ontbijt reden we naar Bierbeek naar D’Store . Ik krijg daar geregeld mail en post van maar was er nog nooit geweest. Ik had al wel  vernomen dat het best een interessante bestemming is. Met mijn laatste post in de hand (5% extra korting bovenop alle soldenprijzen) liepen we richting “snow” afdeling. Manlief zocht een skibroek voor mij uit. De eerste die ik paste, zat niet echt goed naar mijn goesting, ze was iets te strak aan de bovenbenen. De tweede zat wel perfect en ging in de zak ! (oorspronkelijke prijs vrij duur maar er ging 40% af !). Net als een Oakley Base Pant die nog amper 18 euro kostte na aftrek van de solden. We kochten voor ons viertjes voor elk 2 paar ski sokken aan -30% . De kids én manlief vonden ook elk een skibril (ik twijfel nog). En dan nog wanten voor beide kids van Lafuma. Opdracht geslaagd !

Enkel Dean had scouts want de leiding van Kane heeft examens. Hij had een ei moeten beschermen terwijl er wilde spelletjes werden gedaan. Zijn ei had het overleefd op het einde van het spel. Net als 2 anderen (die hadden vals gespeeld). Die eieren mochten over de leiding worden gekapt, Dean besloot dit NIET te doen, tja een beleefde, brave jongen hé die eigelijk té braaf is voor de Scouts krijg ik de indruk …

‘s Avonds was het vleesje bakken op de bakplaat, een beetje een préparty voor manliefs verjaardag morgen !

5 thoughts on “weekend

  1. Ik weet niet waar je gaat skiën, maar in vele landen is een skihelm verplicht voor kinderen, bv. in Italië tot 16 jaar. Eigenlijk zie je tegenwoordig niemand nog zonder helm op de pistes (toch niet waar wij gaan in Italië). Wij zijn trouwens ook al lang overstag gegaan. Je vindt ze zeker bij de soldekes in den D’Store, maar ons kinderen hebben tot twee jaar geleden gewoon een goekope skihelm van den Decathlon gedragen en ook die voldeden prima.
    Ik draag persoonlijk liever een goede zonnebril (min. klasse 3), dat vind ik veel handiger (en eleganter 😉 ) dan goggles. Hubbie en kids zweren dan weer wel bij hun skibril. Tja, des goûts et des couleurs…
    Anyway… have loads of fun on your skiing holiday!

    Like

    1. Daarom dat ik twijfelde over een skibril omdat ik ook liever opteer voor een gewoon exemplaar, ik loop het ganse jaar rond met een zonnebril ! En die skihelmen die staan nog op het boodschappenlijstje “to buy” …

      Like

  2. Oh ja, mss nog een onnozele tip, maar toch… het thermisch ondergoed van de Zeeman is prima kwaliteit voor een prikje! Ons kinderen willen geen ander meer, want al dat ander ‘prikt’ …

    Like

  3. Dé tip is: skiles volgen, anders gaan de kids afhaken of zomaar wat plodderen in de sneeuw, want het is niet gemakkelijk in het begin (en later ook niet, toch niet voor mij ;-))!
    In een cursus, in groep, met andere kids, gaat dat allemaal veel vlotter dan wanneer je het zelf aan je kinderen wil uitleggen of voordoen.
    Nog een tip: neem genoeg wanten mee, die zijn na één pisteke vaak al doornat en da’s écht niet leuk, bovendien moet je dan vaak tot ‘s avonds wachten om ze in de skikelder te kunnen drogen.

    Like

Leave a Reply

