schaatsen !

Zondag na de middag reden we tegen 13u naar het Scoutslokaal waar we verzamelden voor één van dé jaaractiviteiten : schaatsen !!! Ik wou wel eens weten of ik het nog kon want da’s ondertussen méér dan 10 jaar geleden en ik heb nochtans zelf schaatsen (stoere Bauers uit 1986 !!!) Leider Menno reed met ons mee dus was onze auto gevuld en konden we vertrekken.

De Soudal Classic werd daar gereden en bijgevolg kwamen we terecht in een kluwen van nadars, mensen en gemachtigde opzichters maar we raakten vlotjes tot aan de ijsbaan waar nog parking genoeg was. Eer we effectief op het ijs stonden, waren we meer dan een half uur verder … maar soit !

Kane paste in een 32, Dean een 35, mama mocht ze vastsjorren. Ik ging eerst eens testen of ik zelf nog wel zeker op het ijs stond en jawel it’s like riding a bike !!! In het begin nog wat rustig en wat onzeker maar tegen het eind al een stuk zekerder maar van bijlange niet zo graaf als zoveel jaren geleden : tja een mens wordt ouder en beseft dat er snel iets kan gebroken/beschadigd worden 😉

Toen was het tijd voor de kids om het eens te proberen, manlief had ondertussen ook een test ride gedaan om er zich van te vergewissen of het nog ging of niet. Ons gasten hebben allebei een totaal andere schaatstechniek/stijl maar konden zich toch hoe langer, hoe beter recht houden. We waren dus aangenaam verrast en vooral hun doorzettingsvermogen én enthousiasme biedt positieve vooruitzichten naar de skivakantie toe !!!

Ik nam enkele snapshots met mijn smartphone, veel te weinig natuurlijk maar beter iets dan niets (quote van Dean)

2014-01-19 16.44.10 2014-01-19 14.28.01 2014-01-19 14.28.06 2014-01-19 14.47.11 2014-01-19 14.47.21 2014-01-19 14.47.27 2014-01-19 14.47.35 2014-01-19 16.43.07 2014-01-19 16.43.16 2014-01-19 16.43.51

In Kane’s groep (de kapoenen) was een kindje jarig en die trakteerde met een pot snoep.

Kane en papa hielden het vol tot half 5, Dean en ik gingen een uur eerder richting cafetaria, Dean had een klein wondje aan zijn been (wrijving van de schaats) en ik had koude voeten gekregen.

Tegen 17u was iedereen boven en moesten we in een zaaltje apart gaan om onze consumptie te krijgen die we bijbetaald hadden. Schaatsen is nog betaalbaar zelfs in deze tijden. 8 onder de 12 jaar (schaatsen én huur inbegrepen), boven de 12 jaar is het 9 euro. Ik zou normaliter 5,5 betalen omdat ik zelf schaatsen heb maar kon nu van het scouts tarief profiteren (groepstarief én gereserveerd) wat neerkomt op 5 euro (schaatsen én huur incl.)

Er is een uitgebreide menukaart in de cafetaria en een cola kost 1,90 kortom dit is goedkoper dan naar de cinema gaan 😉 De kids vroegen alvast wanneer we nog eens terugkomen !

Leave a Reply

