Mijn afspraak lag al enkele maanden vast … vandaag zou ik naar de tandarts gaan om alle tandsteen, kalk en viezigheden te laten verwijderen … en … ik ben geweest !!! Manlief wenste me succes en stuurde zelfs nog een aanmoedigings sms. Ik ging met een vrij gerust gevoel in de stoel zitten. Ik had me de dagen ervoor eigenlijk veel nerveuzer gevoeld ! Ik heb dan ook al voor hetere vuren gestaan …

Ze wist nog dat ik een traumatische ervaring achter de rug had en zei dat we het kalm aan gingen doen, dat ze geregeld ging ophouden zodat ik kon slikken en als het écht niet meer zou gaan dat ik mijn hand moest opsteken … Ze legde ook alles wat ze ging doen uit in detail  zodat ik volledig was gerust gesteld.

In een mum van tijd was de onderkant proper !!! En zonder noemenswaardige pijn of onaangenaam gevoel.

Voor de bovenkant had ik meer schrik omdat daar aan een hoektand wat wortel bloot zit … maar gelukkig moest ze daar niks doen, oef !!!! Eén enkele keer kneep ik mijn ogen dicht en kreeg ik het warm maar geen moment dacht ik dat ze moest ophouden ….Op minder dan een uur was mijn mond volledig “gekuist” én gepolijst !!!

Ik was zo blij dat ik haar had kunnen kussen ! Ik maakte meteen een afspraak voor mezelf én de kids !

Het voelt héél anders aan en ziet er een stuk mooier uit ! En wat een geluk dat er geen gaten te vullen zijn of iets anders !!!! Ik kocht meteen -op haar aanraden- een interdentale reinigingsset bij Kruidvat en kreeg staaltjes mee van Elmex en Sensodyne. Oef man, ik ben een blije mens !!!!

 

Leave a Reply

