Winter Efteling

Vrijdag morgen had ik geen zin om uit mijn bed te komen … het had fel gewaaid en geregend tijdens de nacht en we zouden die dag naar de Winter Efteling gaan samen met de girls van Boom en ook één van Deans maten zou er zijn.

Dit wordt misschien een jaarlijkse traditie ???

Om kwart voor negen besloot ik er toch uit te kruipen, manlief had op de buienradar gezien dat het tot de middag droog zou blijven. Rond kwart over negen waren we weg richting Kaatsheuvel …

Dik 20 voor 11 reden we de parking op, we waren er niet alleen … maar mochten vlotjes binnen zonder aanschuiven (met dank aan de Libelle bon waardoor je het tweede ticket aan halve prijs kocht). De Boomse nichtjes waren ook gearriveerd zodat we samen direkt richting Droomvlucht sjeesden !

2014-01-03 11.27.45 20140103_112656

Mijn favoriete attractie met het lekkere geurtje maar het ging precies net allemaal iets langzamer dan ik me herinnerde ?

Daarna ging het richting Land van Laaf waar we een ritje deden op de monorail, terwijl liet Sofie weten dat ze aangekomen waren. We wachtten hen op aan het IJspaleis. De groep werd daarna wat opgesplitst, wij gingen een hapje eten, Kane en Sofie & Co deden de Vogel Rok en de rest ging naar de Rode Neuzen (karnaval).

Na ons hapje (dat trouwens lekker was !) deden manlief en ik de Vogel Rok, man heb ik me dat beklaagd, halver wege was ik zo duizelig als een krab en wist ik niet meer waar onder of boven was (en dat ding gaat geeneens over kop hé). Ik was héél blij toen we aankwamen want ik kreeg het warm en begon te zweten en voelde me ni erg lekker … erreg hé zeg, ik die vroeger drie keer na mekaar de Scirocco in Walibi deed …

20140103_120209 20140103_134321

Om half drie keken we naar de nieuwe Raveleijn show :

20140103_142919 20140103_143240

20140103_144414

Die was verrassend maar misschien toch iets minder spectaculair dan vorig jaar … maar wél de moeite !

Ik moest de Sprookjesboom zien in het sprookjes park want die vind ik geweldig !

20140103_151826

Dean wordt een echte lefgozer want hij ging mee in de Bobbaan, de theekopjes én Joris en de Draak !!! Hoedje af voor mijnen oudste !!!

Terwijl ze voor een tweede beurt aanschoven aan Joris en de Draak barstte er een joekel van een onweer los, ik moest met Marie en A’mie naar binnen vluchten want de hel brak los, we waren beiden nat tot op het bot !

Iets later kwamen nonkel A. en Katoo ook binnengestormd en nog later de rest van ons gezelschap, zij waren gelukkig allemaal droog gebleven ! Het goot water en de wind was heftig ! Gelukkig werd het weer droog 😉 en kon de pret gewoon verder gaan !

We gingen in de lucht met de pagode, leuk al de lichtjes in de lucht en dan pas zie je hoe groot het daar wel is ! Manlief en Kane waren er jammer genoeg nét niet bij want tijdens het aanschuiven was Kane’s grote boodschap net iets te dringend !

20140103_174640 20140103_182842

20140103_191905 20140103_191923

Er volgden nog Panda droom en als klap op de vuurpijl om kwart over 8 Aquanura. Daarna was het weer naar huis maar niet rechtstreeks want wij maakten nog een superlekkere tussenstop in Tilburg en kwamen iets voor elven thuis.

20140103_225628

Leave a Reply

