Luik

Zaterdag morgen werden we allen geradbraakt wakker, elke keer opnieuw is het van dattem als een mens op hotel gaat, dat is toch ongelooflijk in deze tijd vind ik … Als ze dan aan het ontbijt en bij het uitchecken vragen of een mens goed geslapen heeft en /of alles naar wens was tja, dan ga ik niet liegen en gewoon zeggen hoe het was ! Blijkt dat er volgend jaar zal worden geïnvesteerd in nieuwe bedden !

Het ontbijt was af ! Normaliter kost dat 18 euro, bij ons was het inbegrepen. Spek met eitjes, hardgekookte eieren, spiegeleieren, allerlei soorten kaas en charcuterie, zalm, fruitsla, cereals en nog een resem lekkere, verse zoetigheden zoals chocolade broodjes, croissants, cake, mini vanille én chocolade cakejes, allerlei soorten sap én water kortom dat was dik in orde !

20131228_093021 20131228_092600

Na het uitchecken trokken we richting Albert Heijn waar we o.a chocolade vlokken kochten. Onze eindhalte was Mediacité in Luik, een shopping center waar ik al veel over had gehoord. Gelegen in het midden van de stad. Het was er tot mijn grote verbazing niet druk ondanks ons vrij late aankomstuur (11u). Ik dook onmiddellijk Primark in …. een schatkamer aan goedkope en leuke spullen van kwaliteit. Ik kocht er shirts en bloesjes voor de kids, de dames sectie liet ik wijselijk links liggen want daar was het precies oorlog … Het was er pokke druk maar aan de kassa vertelden ze me dat het rustig was …  Manlief en kids verpoosden ondertussen ter hoogte van een draaimolen.

Daarna ging ik naar New Look, nog al zo’n winkel die ze hier bij ons in de verste verte niet hebben … Daar was het rustig en paste ik een tiental kledingstukken waar ik er uiteindelijk 3 van kocht : 2 kleedjes en een pull.

Vooraleer we naar huis trokken, aten we een snoepje (ikke een pannenkoek met Nutella en de kids een ijsje)

20131228_133125 20131228_133042 20131228_132048

Onderweg naar huis maakten we al plannen voor volgend jaar, we zullen er  een traditie van maken om er enkele dagen er tussen uit te knijpen tussen Kerst en Nieuw, volgend jaar zal het een langere trip worden …

Om deze tweedaagse af te sluiten gingen we eten in ‘t Goe Gedacht in Haacht. Dat zou wel eens onze vaste stek kunnen worden, denk ik.

we zaten boven
we zaten boven
frietjes me curryworst voor Kane
frietjes met curryworst voor Kane
duo van kaas en garnaal kroket voor mij
duo van kaas en garnaal kroket voor mij
steak met goe gedacht saus vr manlief
steak met goe gedacht saus vr manlief
en de kid's mix vr Dean
en de kid’s mix vr Dean
Leave a Reply

